24 آذر 1397 - 09:26

خریداران مسکن ۶ ماه صبر کنند/ قیمت‌ها واقعی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، از تعدیل نرخ ها در بازار مسکن خبر داد و گفت:مسکن نیازمند ۶ ماه زمان برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در نتیجه ساماندهی بازار است.
کد خبر : ۹۴۵۷۶
مسکن

مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، اظهار داشت: بانک مرکزی با تعامل شورای پول و اعتبار منابع افزایش تسهیلات مسکن را تامین کند.


نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به زودی قیمت‌ها به واقعیت نزدیک خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بیش از ٩٠ درصد قیمت مسکن افزایش یافته باید حداقل میزان تسهیلات در این حوزه نیز متناسب با تورم رخ داده بیشتر شود.


وی با بیان اینکه دولت باید برای دهک‌های مختلف جامعه، کلانشهرها و مراکز استان‌ها برنامه مجزایی برای ارایه تسهیلات مسکن داشته باشد، تصریح کرد: از این رو دیگر نسخه واحد تسهیلات‌دهی در بخش مسکن جوابگوی همه کشور نخواهد بود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه قدرت درآمد آحاد مختلف جامعه باید مبنای در نظر گرفتن مبالغ بازپرداخت تسهیلات مسکن در نظر گرفته شود، گفت: دولت در بازنگری در میزان تسهیلات مسکن باید به این مهم توجه داشته باشد که رقم وام باید حداقل ٧٠ درصد قیمت مسکن را با رعایت الگوی مصرف پوشش دهد.


کیان پور در پاسخ به این سوال که آیا منابع افزایش تسهیلات مسکن وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: بانک مرکزی باید از طریق شورای پول و اعتبار منابع این حوزه را تامین کند البته که مجلس نیز آماده هر نوع کمکی در این حوزه است.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید علاوه بر فعال کردن بانک‌های مسکن و ملی در حوزه ارایه تسهیلات مسکن سایر بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی را نیز در این حوزه ورود دهد از این رو لازم است به صورت موظفی برای بانک‌ها ارایه این نوع وام‌ها در نظر گرفته شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر