03 دی 1397 - 09:36
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

رایزنی با دولت برای افزایش بودجه پروژه‌های عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس از رایزنی با دولت در راستای افزایش سهم پروژه‌های عمرانی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: دولت با توجه به طرح‌های عمرانی ایجاد اشتغال پایدار می‌کند.
کد خبر : ۹۴۸۵۷
بودجه

یوناتن بت کلیا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به بررسی اجمالی لایحه بودجه ٩٨ در مجلس، گفت: با توجه به سخت شدن شرایط زندگی مردم و افزایش آمار بیکاری خواهان تجدیدنظر دولت بر لایحه بودجه ٩٨ شده ایم.


نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رقم بودجه طرح های عمرانی باید افزایش یابد، افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته با تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی خود آمار اشتغال را در کشور افزایش می دهند، اما متاسفانه هر ساله در کشور ما به علت کمبود منابع این نوع طرح ها که گاها مولد نیز هستند نیمه کاره رها می شوند.


وی با بیان اینکه دولت باید عزم خود را برای تزریق اعتبار جهت تکمیل پروژه های عمرانی جزم کند، تصریح کرد: بودجه طرح های عمرانی در سال آتی باید با رشد چشمگیر نسبت به سال های گذشته همراه شود زیرا ادامه روال قبلی بر آمار بیکاری در کشور هم خواهد افزود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به افزایش قیمت فرآورده های ساختمانی در ماه های اخیر، گفت: دولت در تعیین بودجه عمرانی کشور باید این مهم را نیز مدنظر قرار دهد زیرا بی توجهی به این موضوع خود عاملی برای توقف در تکمیل طرح ها است.


بت کلیا با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با دولت در خصوص رقم بودجه عمرانی کشور، افزود: شکی در کمبود بودجه به طور عام نیست اما دولت باید بداند هزینه کرد در بخش عمرانی کشور نوعی سرمایه گذاری و حتی کاهش چشمگیر بیکاری است.


وی ادامه داد: مجلس آماده هر نوع همکاری با دولت برای جذب منابع بیشتر برای بخش عمرانی کشور است از اینرو حتی در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق نیز پیشنهادات مناسبی از سوی نمایندگان مطرح خواهد شد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید از منابع بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاران خارجی در سال آتی برای تکمیل پروژه های عمرانی به نحو احسن استفاده کند، زیرا این دو اهرم مناسبی در جهت تقویت بودجه کشور هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر