28 آذر 1397 - 13:38
ایبِنا خبر می‌دهد:

سکه به پایین‌ترین قیمت در ۶ ماه گذشته رسید

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از کاهش سکه به پایین‌ترین سطح قیمت در ۶ ماه گذشته خبر داد.
کد خبر : ۹۴۸۷۳
طلا

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: هرچه به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می‌شویم، نوسان قیمت جهانی طلا نیز بیشتر می‌شود به گونه‌ای که قیمت جهانی از روز گذشته تاکنون ۷ دلار افزایش قیمت داشته، اما تاثیری بر قیمت داخلی نداشته است.


وی افزود: همانطور که مشاهده می‌شود طی دو روز گذشته با کاهش دوباره قیمت طلا و سکه مواجه بودیم و این روند کاهشی موجب شده تا حباب سکه نزولی و میل به خرید نیز کمتر شود و از آنجایی که یکی از علت‌های کاهش حباب سکه عرضه بیشتر است، باعث کاهش قیمت و حباب سکه شده است.


رییس کمیسیون طلا و جواهر، ادامه داد: در مجموع قیمت سکه به پایین ترین سطح قیمت در ۶ ماه گذشته رسیده و این نشان دهنده اقدامات دولت و بانک مرکزی و اراده بر مدیریت قیمت در بازار ارز و پایین نگه داشتن قیمت ها است.


کشتی آرای در ادامه درباره قیمت های امروز طلا و سکه، توضیح داد: سکه تمام طرح جدید امروز ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۱۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۱۵ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۳۰۲ هزار تومان رسید.


به گفته وی، همه این قیمت ها نسبت به روزهای گذشته روندی کاهشی دارد و اکنون نیز تقاضا در بازار نسبت به عرضه کمتر است که این روند باعث نزولی شدن بازار شد. داد و ستد نیز در بازار با احتیاط در حال انجام است.


رییس کمیسیون طلا و جواهر با تاکید بر اینکه اکنون حباب سکه به ۳۸۰ تومان رسیده، درباره آینده بازار پیش بینی کرد: در کل، وضعیت بازار طلا و سکه و ارز به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و باید تحولات روزانه سنجیده شود زیرا گاهی اتفاقی اقتصادی و سیاسی بر بازار تاثیر می گذارد و سمت و سوی قیمت ها را به یکباره تغییر میدهد.


برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها