گام عملی بانک‌های روسی برای کنار گذاشتن سامانه ویزا و مسترکارت

غول بانکی روسیه پرداخت های بین المللی از طریق نظام ویزا و مسترکارت را به حداقل خود رساند.
کد خبر : ۹۴۹۲۵
مسترکارت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، «پرومزویا بانک» روسیه که به عنوان یکی از غول های بانک دولتی این کشور محسوب می شود و توسط آمریکا تحریم شده، سپرده های اوراق بهادار قابل پرداخت را از طریق سامانه پرداخت بین المللی ویزا و مستر کارت به حداقل رسانده است.


قرار است این پرداخت ها از طریق تراکنش های بانکداری داخلی با «نظام پرداخت میر» روسیه انجام گیرد. بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی یکسال بعد از وضع تحریم های غرب علیه روسیه این سامانه را راه اندازی کرد.


در همین حال «پایوتر فرداکوف» ریئس «پرومزویا بانک» روسیه گفت: ذخایر ارزی خود را کاهش داده ایم. سپرده های اوراق بهادر به عنوان ابزاری برای بانک ها به منظور تضمین انجام تعهدات تسویه حساب های خود به طور رایج استفاده می شود. میزان چنین سپرده گذاری هایی بستگی به میزان گردش مالی روزانه بانک ها دارد.  



وی افزود: کارهای لازم در این زمینه را با ویزا و مسترکارت انجام داده ایم. شرکای ما با این اقدام توافق کرده اند و آماده همکاری با ما در این زمینه هستند. ما در حال لغو ویزا و مسترکارت نیستیم. سپرده گذاری های اوراق بهادار همچنان در این نظام های پرداخت ارائه می شوند و تعهدات خود را انجام می دهیم. اما حجم سپرده گذاری ها به حداقل کاهش پیدا کرده است.


«پرومزویا بانک» در حال حاضر با «نظام پرداخت ملی میر» و «اپرواتور نظام پرداخت کارت ملی روسیه» کار می کند. بر پایه این گزارش، اقدم این بانک روسی همگام با تلاش های روسیه برای حفاظت از نظام مالی خود از ریسک های بیشتر در ارتباط با تحریم های ایالات متحده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر