کاهش ۳۳ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن

ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۹۵۰۶۲
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در سومین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۱۹ روز معاملاتی تعداد ۱۶ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ورقه بهادار در ۳میلیون و ۷۶ هزار نوبت به ارزش ۸۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۰۸درصدی حجم، افزایش ۴۰ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۳۰۳ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۸۹۵ میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۴۵۷۱ میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۵۱۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۶۸۳۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۲۲ درصدی حجم و رشد ۷۳ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۲۹ درصدی حجم و افزایش ۲۳۴ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با آذرماه سال ۹۶ است.
این گزارش می‌افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۳۷ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۳۱ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال معامله شده است که از افت ۱۱ درصدی حجم و کاهش ۲۱ درصدی ارزش معاملات این بازار در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
افزون بر این، بالغ بر ۳۰۰ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال و یک میلیون و یک میلیون و ۲۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۶۸۶ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۳ درصدی حجم و رشد ۷۲ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین کاهش ۹ درصدی حجم و کاهش ۳۳ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با آذرماه پارسال دارد. این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آذرماه امسال را از ارتفاع ۱۹۰۸واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۶.۱ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۷۹۱ واحد رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر