درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری روسیه از امضاء قرارداد با اوپک

وزیر انرژی روسیه گفت: از زمان امضاء قرار داد با اوپک برای ثبات بخشیدن به بازار نفت، ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد اضافی برای روسیه به دست آمده است.
کد خبر : ۹۵۰۹۸
بانک مرکزی روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه طی دو سال اخیر بعد از امضاء توافق با اوپک و برخی کشورها برای تنظیم قیمت نفت، حداقل ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.



وی گفت: طی دو سال قرارداد با اوپک و برخی کشورها، روسیه حداقل ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد اضافه کسب کرده و به خاطر همین، ارزیابی کارآمدی همکاری با کشورهای اوپک برای روسیه در مجموع مهم است.


پیش از این نواک در مصاحبه ای با شبکه روزیا ۲۴ روسیه در سیزدهم دسامبر گفته بود که شرکت های نفتی روسیه و دو تریلیون روبل معادل ۲۹ میلیارد دلار درآمد اضافی از زمان انعقاد قرارداد با اوپک بدست آورده اند و در حدود ۵ تریلیون روبل معادل ۷۲.۹ میلیارد دلار نصیب بودجه فدرال شده است.


بر پایه این گزارش، روسیه و اوپک قرارداد همکاری با یکدیگر را برای ثبات بخشیدن به بازار نفت در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی امضاء کردند. همچنین این قرارداد شامل برخی از کشورهای غیر اوپکی مانند قزاقستان، آذربایجان، مکزیک، عمان و دیگر کشورها است.



برچسب ها: نفت درآمد روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها