دارایی بانک‌های سنتی اماراتی به رکورد ۶۲۰ میلیارد دلار رسید

بانک مرکزی امارات مجموع دارایی بانک های سنتی این کشور را تا پایان نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، ۶۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد.
کد خبر : ۹۵۱۰۱
درهم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ترید عربیا، بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد دارایی بانک های سنتی این کشور تا پایان نوامبر سال جاری میلادی به ۲.۲۷۵ تریلیون درهم معادل ۶۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که ۷۹.۷ درصد از مجموع دارایی بانکداری این کشور را تشکیل می دهد.


همچنین بانک هایی که بر اساس قوانین شریعت عمل می کنند، ۲۰.۳ درصد از مجموع دارایی بانکداری امارات را تشکیل می دهند. البته مجموع دارایی بانک مرکزی امارات متحده عربی هم در یازده ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی با ۱۳۲ میلیارد درهم افزایش یا معادل ۶.۱ درصد رشد روبرو شد.


ضمن اینکه دارایی بانک های اسلامی در پایان نوامبر سال جاری میلادی با ۵.۳ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۵۷۹.۲ میلیارد درهم رسید. مجموع دارایی بانک های اسلامی و سنتی اماراتی تا پایان نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به ۲.۸۵۵ تریلیون درهم رسید.


بر همین اساس، مجموع وام های اعطاء شده از سوی بانک مرکزی امارات به ۱.۲۷۹ تریلیون درهم در پایان نوامبر سال جاری میلادی افزایش پیدا کرد و ۷۷.۴ درصد از مجموع وام های اعطاء شده توسط بانک های اماراتی را به خود اختصاص می دهد. بانک های اسلامی اماراتی هم ۳۷۴ میلیارد درهم وام ارائه کردند.


سپرده گذاری های بانک مرکزی امارات هم در پایان نوامبر سال جاری میلادی تقریبا ۱.۳۳۶ تریلیون درهم بود که در حدود ۷۷ درصد از مجموع سپرده گذاری ها در نزد بانک های واقع در امارات است.


سپرده گذاری ها در نزد بانک های اسلامی به ۴۰۲.۵ میلیارد درهم رسید که تقریبا ۲۳ درصد از مجموع دارایی های بخش بانکداری امارات است. بر پایه گزارش، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد ۶۰ بانک در امارات متحده عربی فعالیت دارند که ۸ بانک بر پایه شریعت و ۵۲ بانک هم بازرگانی هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها