05 دی 1397 - 16:52
پورابراهیمی مطرح کرد:

کاهش هزینه بانکداری با روش جدید محاسبه سود سپرده‌های کوتاه‌مدت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هیچ جای دنیا به پول جاری سود نمی‌دهند و با تصمیم جدید برای سپرده‌های کوتاه مدت هزینه نظام بانکی کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۹۵۱۷۱
شعبه بانک

به گزارش ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تصمیم جدید شورای پول و اعتبار برای تغییر در رویه سپرده های کوتاه مدت، گفت: با این تصمیم هزینه نظام بانکی کاهش پیدا می کند، این هزینه در گذشته بی دلیل افزایش پیدا کرده بود، تصمیم جدید کارشناسی شده و درست است.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رویه سایر کشورها برای پرداخت سود سپرده، به خبرگزاری خانه ملت بیان داشت: هیچ جای دنیا به پول جاری سود نمی دهند، پول جاری با سپرده تفاوت دارد، جالب اینجا بود که در رویه گذشته سود به سپرده جاری تعلق می گرفت که اگر صبح پول واریز کُند و شب پول را برداشت کند، آن روز سود برای پول واریزی پرداخت می شد.


مبنای سود باید ماهانه باشد


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی در توضیح تصمیم شورای پول و اعتبار اظهارداشت: مفهوم این تصمیم آن است که سود به منابع پولی هر فرد که در یک دوره زمانی بماند، تعلق می گیرد و دیگر رفت و برگشت و نوسانات خیلی تغییری در آن سودایجاد نمی کند؛ بنابراین به جای اینکه مبنای سود روز باشد ماهانه سود تعلق می گیرد.


پرداخت سودماهانه به جذب سپرده بیشتر و کاهش هزینه‌های مالی برای بانک‌ها کمک می‌کند


وی تاکید دارد: پرداخت سود ماهانه به جذب سپرده بیشتر و کاهش هزینه های مالی برای بانک ها کمک می کند، از سوی دیگر اثر مثبتی بر بنگاه های اقتصادی دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر