بدهی آمریکا در آستانه رکورد ۲۲ تریلیون دلار قرار گرفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا میزان بدهی این کشور را بیش از ۲۱.۸۶ تریلیون دلار اعلام کرد که انتظار می‌رود در آینده نزدیک به رکورد ۲۲ تریلیون دلار برسد.
کد خبر : ۹۵۲۲۰
بدهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، آمار منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از آن است که مجموع بدهی ایالات متحده یک تریلیون و ۳۷۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.  


در همین حال بدهی ملی این کشور تا بیستم دسامبر سال جاری میلادی به رقم ۲۱,۸۶۳,۶۳۵,۱۷۶,۷۲۴.۱۲ دلار رسیده؛ در حالی که این رقم در بیست و پنجم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۰,۴۹۲,۸۷۴,۴۹۲,۲۸۲.۵۸ دلار ثبت شده بود.


همچنین اداره آمار آمریکا که بخشی از وزارت بازرگانی این کشور محسوب می شود جمعیت فعلی ایالات متحده را در دسامبر سال جاری میلادی ۳۲۸,۰۸۲,۳۸۶ نفر اعلام کرد. محاسبات کلی حاکی از آن دارد  که میزان افزایش بدهی فدرال تقریبا به ازای هر شهروند آمریکایی به طور میانگین ۴,۱۷۸.۱۰ دلار است.  


بر اساس، ارزیابی های اداره آمار آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد ۱۲۷,۵۸۶,۰۰۰ خانوار در ایالات متحده ثبت شده که متوسط بدهی هر خانواده آمریکایی ۱۰,۷۴۳.۸۲ دلار است.


ضمن اینکه از پایان سال مالی آمریکا به بعد که در بیستم دسامبر سال جاری میلادی به پایان رسید، دولت فدرال ۳۴۰ میلیارد دلار به مجموع بدهی آمریکا افزوده است. این یعنی اینکه به بدهی آمریکا در هر روز تقریبا ۳.۸ میلیارد دلار و در هر ثانیه ۴۴ هزار دلار افزوده می شود.


بر پایه این گزارش، انتظار می رود بدهی ایالات متحده در آینده نزدیک به رقم ۲۲ تریلیون دلار برسد و دخل و خرج دولت ها هم میزان بدهی آمریکا را ظرف یک دهه آینده به رقم ۳۳ تریلیون دلار افزایش دهند. 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر