واردات برنج آمریکایی به چین برای اولین بار آزاد شد

اداره گمرک چین اعلام کرد بعد از انجام مراحل تحقیق بر روی امنیت غذایی برنج آمریکایی، واردات این کالا به چین انجام خواهد گرفت.
کد خبر : ۹۵۲۲۵
برنج

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، گمرک چین اعلام کرد که برنج آمریکایی برایی اولین بار در چین انجام خواهد گرفت و واردات برنج آمریکایی به چین آزاد می شود. این اقدام در بحبوحه آتش بست تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین برای برگزاری مذاکرات صورت گرفته است.


گمرک چین اعلام کرد، محموله برنج آمریکایی بعد از انجام بررسی امنیت غذایی ترخیص می شود. میزان برنجی که پکن قرار است از آمریکا تحویل بگیرد، هنوز مشخص نیست. چین در حال حاضر بیشتر واردات برنج خود را از کشورهای آسیایی از قبیل ویتنام و تایلند انجام می دهد.



واردات برنج از آمریکا بعد از یک دوره مذاکرات طولانی مدت که بیش از یک دهه به طول انجامید، صورت می گیرد. چین و آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی قرار دادی برای برنج آسیاب شده آمریکایی امضاء کردند. در ماه آوریل یکسری اقدامات در جهت بررسی امنیت غذایی این کالا توسط دولت چین انجام گرفت.


همچنین فدراسیون برنج آمریکا در ماه آوریل اعلام کرد که معتقد هستیم دسترسی به برنج آمریکایی می تواند بخشی از راه حل در مذاکرات تجاری میان چین و ایالات متحده باشد و باید اعمال شود.


با وجود اینکه برنج آمریکایی مجوز واردات به چین را در زمان وضع تعرفه های اضافی نداشت، دولت ترامپ این کالا را مشمول ۲۵ درصد تعرفه اضافی کرد. انتظار می رود باز شدن بازار واردات برنج آمریکایی به چین حاکی از حُسن عمل پکن بعد از آتش بست ۹۰ روزه میان چین و آمریکا باشد.


قرار است در ماه ژانویه سال جدید میلادی، یک هیئت آمریکایی متشکل از مقامات ارشد برای دور جدید مذاکرات تجاری راهی پکن شوند. در اوایل ماه جاری میلادی، چین انجام مذاکرات در ژانویه را تایید کرد؛ اما تاریخ دقیق آن را اعلام نکرد.  


بر پایه این گزارش، از زمان شروع جنگ تجاری میلادی پکن-واشنگتن، چین بیش از ۱.۵ میلیون تن سویا از آمریکا خریداری و خرید گاز مایع را از سرگرفته است؛ ضمن اینکه تعرفه اضافی بر روی خودروها و لوازم یدکی آمریکایی را به طور موقت به حالت تعویق در آورده است.



برچسب ها: چین آمریکا تعرفه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر