معامله ۲۲ میلیون ورقه بهادار در فرابورس

امروز ۲۲ میلیون ورقه بهادار تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ارزش یک هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی و در قالب معاملات اوراق بدهی معامله شد.
کد خبر : ۹۵۲۴۲
طرح

به گزارش ایبِنا،  نخستین روز از دومین هفته معاملاتی زمستان ۹۷ امروز در حالی با صعود ۳۹ پله‌ای شاخص کل و قرار گرفتن آن در سطح ۱۸۶۵ واحدی به پایان رسید که حجم کل معاملات در تمامی بازارهای فرابورس به بیش از ۶۴۱ میلیون ورقه به ارزش سه هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال رسید.


بر اساس این گزارش، امروز شنبه ۸ دی‌ماه ۹۷ در بازار اول ۴۸ میلیون سهم به ارزش ۱۷۳ میلیارد ریال و در بازار دوم فرابورس ۲۲۲ میلیون سهم به ارزش ۷۶۳ میلیارد ریال دست‌به‌دست شد که در این میان نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش را به خود اختصاص داد.


نماد معاملاتی «کی بی سی» متعلق به بازار دوم نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز دوشنبه دهم دی‌ماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد. به‌ علاوه، بازار پایه امروز در سه تابلو معاملاتی خود شاهد دادوستد ۳۴۰ میلیون سهم به ارزش ۶۴۴ میلیارد ریال بود.


نمادهای تاثیرگذار


رصد نمادهای فرابورسی در روزی که گذشت بیانگر آن است که سه نماد  «زاگرس»، «هرمز» و «مارون» بیش از سایرین بر صعود امروز شاخص کل تاثیر داشتند. همچنین نماد «کشرق» بیشترین افزایش و نماد «مادیرا» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و نمادهای «ذوب»، «مادیرا» و «سمگا» پُربیننده‌ترین‌ها لقب گرفتند.


از طرف دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی و در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز ۲۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال معامله شد که «اشاد۷» با معاملاتی به ارزش بیش از ۳۵۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را نه تنها در این بازار بلکه در تمامی بازارهای فرابورس از آن خود کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر