تا سال ۲۰۲۵:

حجم تجاری مسکو-دهلی نو به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

اتاق بازرگانی و صعنت روسیه اعلام کرد هدف روسیه و هند در روابط تجاری دوجانبه رسیدن به حجم تجاری ۳۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.
کد خبر : ۹۵۲۶۹
روپیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، حجم تجارت میان روسیه و هند در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد پایدار از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد و هر دو کشور به دنبال افزایش تجارت و تشویق سرمایه گذاری یکدیگر هستند.


ولادیمیر پادالکوف معاون اتاق بازرگانی و صنعت روسیه گفت: بر اساس آمار اداره گمرک فدرال روسیه، حجم تجاری میان روسیه و هند در چند سال گذشته بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار  بوده است. ماشین آلات، تجهیزات، کالاهای معدنی، نفت و کالاهای مرتبط با پالایشگاه نفت، سنگ های قیمتی حجم قابل توجهی از صادرات روسیه به هند را شامل می شود.



وی افزود: رهبران روسیه و هند یک کار معقول را برای افزایش حجم تجاری دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار و سرمایه گذاری متقابل به ۱۵ میلیارد دلار را تا سال ۲۰۲۵ میلادی در نظر گرفته اند. توسعه صادرات کالاهای روسی به هند بواسطه افزایش عرضه انرژی، حمل و نقل، تجهیزات معدنی و فلزات، نفت، گاز، زغال سنگ، تجهزات کشاورزی، فلزات آهنی و غیر آهنی، الوار، کاغذ روزنامه، مواد شیمیایی، کود و ... امکانپذیر است.


بر پایه این گزارش، در ماه اکتبر به دنبال سفر ۲ روزه مقامات روسی از هند، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته بود که توسعه تجارت و تقابل سرمایه گذاری در اولویت هر دو کشور است. دهلی نو پیش از این پیشنهاد ایجاد یک منطقه اقتصادی ویژه برای شرکت های روسی را داده بود.


دو کشور درباره ایجاد یک «کرویدور سبز» به منظور تسهیل ترانزیت کالا مذاکراتی داشته اند. هند و روسیه به دنبال تشکیل فهرستی از کارآفرینان و شرکت هایی هستند که کالاهای آنها از بازرسی های گمرکی معمول معاف شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر