پاکستان ۵۰۰ میلیون دلار «اوراق قرضه پاندا» به یوآن را تصویب کرد

کابینه پاکستان برای اولین بار، به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه چینی را برای تقویت ذخایر ارزی و دسترسی به فاینانس خارجی را تصویب کرد.
کد خبر : ۹۵۲۷۶
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اینترنشنال نیوز، پاکستان برای اولین بار ایجاد «اوراق قرضه پاندا» به یوآن را معادل ۵۰۰ میلیون دلار در دو قسط به منظور تامین منابع مالی برای کسری تجارت با پکن را تصویب کرد.


۳۰۰ میلیون دلار برای بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان در نظر گرفته شده است. کسری تجارت پاکستان با چین ۱۲ میلیارد ثبت شده و اسلام آباد به دنبال کاهش تعرفه برای کالاهای صادراتی خود به کشورهای آسه آن است.


چین به تازگی دسترسی بازار خود به پاکستان را به منظور کمک برای بهبود صادرات کالاهای پاکستانی به چین مهیا کرده است. همچنین وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد، تصویب این میزان از اوراق قرضه پاندا چین در جهت تقویت ذخایر ارزی و نیز بهره بردن از فاینانس خارجی است.


این تصمیم بعداز رایزنی با بانک های چینی، گروه های سرمایه گذاری، مقامات رگولاتوری در چین و مشاورین بورس و خدمات مالی سنتی گرفته شد. اوراق قرضه پاندا به دولت پاکستان کمک خواهد کرد تا به سرمایه گذاران بر اساس انتشار بازار سرمایه تنوع بخشد و افزایش منابع یوآن را فراهم کند.


اولین قسط اوراق قرضه پاندا معادل ۲۰۰ میلیون دلار و دومین قسط آن معادل ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود که در سال مالی جاری پاکستان ارائه می شود. بازار اوراق قرضه چین بعداز ایالات متحده و ژاپن در جایگاه سوم در جهان قرار دارد و اندازه بازار آن ۱۱.۸ تریلیون دلار برآورد می شود.


اوراق قرضه پاندا به یوآن توسط قرض گیرندگان خارجی صادر می شود و سهم ناچیزی را در بازار ۱۱ تریلیون دلاری اوراق قرضه فراساحلی چین دارد. بر پایه این گزارش، پاکستان تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد دلار تحت کریدور اقتصادی پاکستان-چین استفاده کرده که ۶ تا ۷ میلیارد دلار آن بواسطه وام های دولت به دولت استفاده شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها