راه‌اندازی کانال مالی ایران و سوریه

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه از راه اندازی کانال مالی ایران و سوریه خبر داد.
کد خبر : ۹۵۲۷۹
ایران و سوریه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در ادامه همایش اقتصادی ایران و سوریه درباره چگونگی نقل و انتقال پول، اظهار داشت: سوریه در ماه های گذشته با ۱۰۳ کشور مبادله تجاری داشته است و نقل و انتقالات خود را انجام داده است. 


وی افزود: یکی از بندهای موافقتنامه ای که امروز بین دو کشور امضا شد، موضوع راه اندازی کانال مالی بود و مشکل نقل و انتقال پول بزودی حل خواهد شد. وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه همچنین درباره مزایای امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه اطهار داشت: عوارض گمرکی بر مواد و تولیدات ایرانی چهار درصد است ولی ۸۸ قلم کالا از این موضوع مستثنی هستند. البته امکان برداشته شدن این استثنا هم وجود دارد. 


وی درباره سوال دیگری در خصوص ممنوعیت صادرات محصولات ساخته شده بخش لوازم خانگی به سوریه نیز گفت: سوریه درباره برخی مواد غذایی و لوازم خانگی به خاطر جنگ نظامی و اقتصادی قرار داشت. تلاش شد تا در جنگ اقتصادی ارزش لیره سوریه کاهش پیدا کند. 


سامر الخلیل افزود: دولت سوریه تلاش کرد تا ارزش لیر را تقویت کند و از برخی تولیدات داخلی حمایت کند. با توجه به این موضوع واردات برخی محصولات ممنوع شد. وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: با این حال با امضای موافقتنامه امروز به ایران اجازه داده شده تا برایاس یک برنامه زمان بندی شده، محصولات خود را وارد بازار سوریه کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر