10 دی 1397 - 14:41
همتی تاکید کرد؛

تبدیل بانک‌ها به پارک پول درست نیست

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تغییر سود روز شمار به ماه شمار گفت: تبدیل بانک‌ها به پارک پول درست نیست و ارائه سود روز شمار توسط بانک‌ها عایدی زیادی برای بانک‌ها ندارد.
کد خبر : ۹۵۳۳۶
دکتر همتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در خصوص تغییر سپرده های روز شمار به ماه شمار، افزود: سپرده‌های کوتاه مدت، سپرده‌هایی هستند که برای کارهای روزمره توسط مردم و فعالان اقتصادی به کار برده می‌شود که در هر لحظه می‌توانند برداشت و واریز نمایند؛ بر همین اساس در دنیا سود بسیار زیادی به این نوع از سپرده‌ها تعلق نمی‌گیرد چه برسد که این سپرده‌ها روز شمار باشند.


وی ادامه داد: به منظور ایجاد ثبات و انجام برنامه ریزی  در منابع توسط بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات کوتاه و بلند مدت به فعالان اقتصادی و افرادی که نیاز به تسهیلات دارند در نظام سود روز شمار تغییراتی ایجاد شد.


رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد:  این مسئله که بانک‌ها به پارک پول تبدیل شوند، درست نیست؛ در واقع اشخاص پولی را در بانک قرار دهند و به صورت روز شمار و بر اساس میانگین سود دریافت کنند زمانی که بانک‌ها نتوانند از این پول برای فعالیت استفاده کنند، عایدی زیادی برای بانک‌ها ندارد.


همتی افزود: بر همین اساس در زمینه سود روز شمار بانکی شورای پول و اعتبار تصمیمی بر اساس آنچه که قبلا انجام می‌شده و در مدل جهانی  بوده تصمیم گیری داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر