بانکداری آلمان با اعتصاب کارمندان حمل پول فلج شد

بیش از ۱۲ هزار کارمند بخش حمل پول به بانک‌ها در آلمان به دلیل پایین بودن دستمزدهای خود اعتصاب سراسری را آغاز کردند.
کد خبر : ۹۵۴۲۳
اعتصاب

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، اتحادیه «وِردی» که یکی از بزرگترین اتحادیه های آلمان است فراخوان اعتصاب سراسری توسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ راننده مسلح حمل پول و دیگر کارگرانی که پول نقد به بانک ها و فروشگاه های خُرده فروشی حمل می کنند را داد.


این اعتصاب به دلیل ناموفق بودن مذاکرات افزایش دستمزدها صورت گرفت. اعتصاب از امروز در آلمان شروع شده و می تواند تا روز جمعه ادامه پیدا کند و بستگی به دور جدید مذاکرات دستمزدها دارد که برای روز پنج شنبه و جمعه برنامه ریزی شده است.  


سخنگوی این اتحادیه آلمانی گفت: پیام ما به کارفرمایان روشن است. اگر پیشنهاد قابل مذاکره ای ارائه نشود، اعتصابات افزایش خواهد یافت. صدها خودروی حمل پول در سرتاسر آلمان متاثر از این اعتصاب خواهند شد و احتمالا منجر به پیامدهای جدی برای خرده فروشان و خودروهای بانک ها می شود که اغلب بعداز تعطیلات سال نو خالی هستند.


به گفته برخی از مقامات آلمانی این اعتصاب آزار دهنده است و می تواند برای شرکت ها گران تمام شود؛ اما خدمات ادامه خواهد داشت. بر پایه این گزارش، اتحادیه «وِردی» در حال فشار آوردن برای افزایش ماهانه دستمزدها تا ۲۵۰ یورو معادل ۲۹۰ دلار به کارفرمایان است.


در حال حاضر محافظین حمل پول و رانندگان آنها در شرق آلمان ماهانه بین ۱۸۰۰ یورو تا ۲ هزار و ۴۰۰ یورو درآمد دارند؛ در حالیکه کارمندان این حوزه در قسمت غربی آلمان بین ۲۲۰۰ تا ۲۹۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت می کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها