12 دی 1397 - 14:53
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

سه عامل نوسان قیمت در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار، گفت: سه عامل داخلی و خارجی موجب نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.
کد خبر : ۹۵۴۳۵
طلا

آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا، اظهار داشت: وضعیت خرید و فروش در بازار تا حدودی رونق نسبی داشته، اما با نوسان قیمت‌ها در بازار، این رونق نسبی در بازار از بین رفت.


وی افزود: نوسان هم در بازار متاثر از چند عامل، از جمله ایام آغاز سال نو میلادی و افزایش قیمت انس جهانی است که اکنون حدود ۱۲۸۶ دلار است. رییس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: همچنین دلایل داخلی از جمله نوسان قیمت ارز که موجب شده طی روزهای اخیر افزایش اندکی در قیمت ها به وجود آمده و علاوه بر این، با نزدیک شدن به ایام پایان سال شمسی، تقاضا برای خرید سکه نیم، ربع و یک گرمی رو به افزایش است.


محمدولی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با ادامه روند فعلی و مدیریت عرضه و تقاضا، شاهد ثبات در قیمت ها باشیم و شاهد التهاب در بازار نباشیم. وی درباره بحث مالیات بر ارزش افزوده این صنعت، توضیح داد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، این بحث در کمیسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و همراه لایحه بودجه ۹۸ در مجلس، این موضوع نیز در صحن علنی مطرح خواهد شد.


رییس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: امروز (۱۲ دی ۱۳۹۷) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله شد. وی افزود: همچنین سکه یک گرمی نیز ۶۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۳۲ هزار تومان در بازار قیمت گذاری شد.


برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها