مدیر کل مرکز واردات گمرک خبر داد؛

ترخیص خودروهای وارداتی در مرحله نهایی

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک گفت: مراحل تصویب ترخیص خودروهای وارداتی در حال نهایی شدن است.
کد خبر : ۹۵۴۵۵
خودرو

به گزارش ایبِنا، علی معقولی در ابتدای برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به ترخیص ۱۳ هزار خودروی موجود در گمرک اظهار کرد: مراحل تصویب این خودروها در حال نهایی شدن است و شامل خودروهایی هستند که طی ماه‌های قبل به گمرک وارد شدند. بخشی از این خودروها مشغول بحث‌های قضایی هستند، اما ان شاالله طی مراحل این مصوبه، به تدریج ترخیص این خودروها را در گمرک خواهیم داشت.


 مدیر کل واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور با اشاره به اینکه درصد بالایی از کالاهای اظهاری به ما ظرف ۳ روز ترخیص می‌شوند گفت: ماشین آلات از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند.


وی با اشاره به اینکه کالا در گمرکات کشور مدام در حال ترخیص است، گفت: در حال حاضر برخی از کالاها منتظر ثبت سفارش و برخی دیگر منتظر تخصیص ارز هستند. لاستیک‌هایی که اخیراً وارد شده با تأمینی که از سوی بانک مرکزی صورت گرفته در مرحله ترخیص قرار دارد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای واحدهای تولیدی که از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند، ترخیص به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود، آن‌هایی که کد رهگیری ندارند با ۷۰ درصد ترخیص کالا صورت می‌گیرد؛ کسانی که کد رهگیری دارند و می‌توانند ضمانت نامه بگیرند کالاهای شان به صورت ۱۰۰ درصدی ترخیص می‌شود.
معقولی با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی نیست که ۷۰ درصد کالاهای وارداتی اش با وجود نقص مدارک از گمرک ترخیص نشده باشد، اظهار داشت: روند ترخیص لاستیک و نهاده‌های دامی از گمرکات کشور تسریع شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر