تاکید دوباره کویت برای آزادسازی ۵۰۰ میلیون دارایی بلوکه در امارات

دولت کویت بار دیگر از امارت درخواست آزاد شدن دارایی تقریبا ۵۰۰ میلیون دلاری خود را کرد.
کد خبر : ۹۵۵۷۸
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، کویت نسبت به درخواست خود از دوبی برای آزاد سازی ۴۹۶ میلیون دلار از اموال بلوکه شده این کشور در امارات به مدت بیش از یکسال دوباره تاکید کرد. این دارایی متعلق به صندوق بندر کویت است که یک بخش خصوصی محسوب می شود.


این دارایی بلوکه شده در کانون تحقیقات پولشویی قرار دارد که دو کشور عربی هم در آن رابطه دارند. در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی این مبلغ در بانک دولتی نور در دوبی مصادره شد. این مبلغ از فیلیپین به دوبی منتقل شده بود.


دادستان کل امارات متحده عربی با همکاری وکلای کویتی تحقیقاتی را در اینباره آغاز کردند. البته دادستان کل کویت از همتای خود در دوبی درخواست آزاد سازی دارایی های بلوکه شده را در ماه اکتبر کرده بود.


صندوق بندر کویت در اطلاعیه ای اعلام کرد که دادستان کل کویت درخواست آزاد سازی این مبلغ را کرده؛ ضمن اینکه از همتای اماراتی خود خواسته تا به شرکت کویتی دارنده حساب اجازه انتقال و توزیع مبلغ مصادره شده را بدهد.


بر پایه این گزارش، دادستان کویت دو تن از روسای صندوق بندر کویت را متهم به اختلاس کرده است. البته صندوق بندر کویت آن را رد کرده است. در حال حاضر مقامات اماراتی اعلام کردند که منتظر رای نهایی در این مورد هستند تا مبالغ را بر اساس قوانین استاندارد بین المللی و و سازوکار آن به کویت انتقال دهند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر