18 دی 1397 - 12:27
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد:

بلاک‌چین راهکار نقل و انتقالات مالی در زمان تحریم

رییس انجمن بلاک چین ایران گفت: ایران با استفاده از فناوری بلاک‌چین می‌تواند در زمان تحریم‌ها بدون آنکه تراکنش‌های بانکی توسط آمریکا رصد شود، نقل و انتقالات مالی را انجام دهد.
کد خبر : ۹۵۶۴۹
سپهر محمدی

سپهر محمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تعریف ساده فناوری بلاک‌چین گفت: تعریف بلاک‌چین به صورت خیلی ساده این است که ما در گذشته دیتابیس ها یا پایگاه‌های داده را در مکان‌هایی امنیت، پشت دیوارهای آتش و گاو صندوق‌ها قرار می‌دادیم، اما تکنولوژی بلاک‌چین پارادایم شیفت یا تغییر ذهینی را ایجاد کرده که می‌توان دیتابیس ها را در معرض دسترسی همه افراد قرار دهیم.


رییس هیات مدیره انجمن بلاک چین ایران با اشاره به کاربردهای فناوری بلاک‌چین گفت: بلاک‌چین در تمامی حوزه‌ها از جمله سلامت، هویت شخصی و  ثبت کاربرد دارد اما در حوزه مالی سر و صدای بسیار زیادی با پیدایش رمز ارزها از جمله بیت کوین و ایتریوم داشته که صرفا با توجه به کاربردهای گوناگون به حوزه مالی محدود نیست.


این فعال آموزش، شناسایی و ترویج فناوری بلاک‌چین ادامه داد: فناوری بلاک‌چین باعث ایجاد پاردایم شیفت بوده، در گذشته فقط بانک‌ها بودند که امکان انتقال پول را داشتند اما حالا بدون وجود شبکه بانکی، امکان انتقال ارزش و انجام نقل و انتقالات مالی وجود دارد که برای تمامی کشورهای جهان تغییراتی را ایجاد می‌کند اما این تغییرات در این متفاوت است و مزایایی را به دنبال دارد چرا که ایران در تحریم قرار دارد و سیستم بانکی بین المللی با ایران همراه نیست می‌توان از زیرساخت فناوری بلاک‌چین برای انجام نقل و انتقالات مالی بدون آنکه آمریکا تراکنش‌های بانکی را رصد کند.


سپهر محمدی تاکید کرد نسبت به انجام نقل و انتقالات بین المللی با بستر بلاک‌چین در زمان تحریم‌ها ابزار امیدواری گفت: با وجود فناوری‌های جدید و قدرتمندی از جمله بلاک‌چین دیگر لازم نیست از شبکه‌های سنتی بانکی که متاسفانه آمریکا در آنها نفوذ بسیار بالایی دارد استفاده کرد و می‌توان از شبکه بلاک‌چین به عنوان شبکه‌ای مستقل که امنیت بالاتری دارد، استفاده کرد.


گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر