رشد ۲۱ واحدی آیفکس

شاخص کل فرابورس در ادامه روند مثبت خود در روزهای اخیر امروز نیز با ثبت رشد ۲۱ واحدی روز سبزی را سپری کرد و در پایان معاملات در سطح ۱۹۴۴ واحدی ایستاد.
کد خبر : ۹۵۷۳۰
99

به گزارش ایبِنا، حمایت بیش از ۳ واحدی نماد «زاگرس» از شاخص کل که امروز رشد ۱.۱۳ درصدی را تجربه کرد، نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر صعود امروز این نماگر بر جای گذاشت؛ نمادهای «دماوند»، «ذوب» و «هرمز» نیز در رده‌های بعدی پس از زاگرس قرار گرفتند.


در آخرین روز این هفته معاملاتی در فرابورس، دادوستد ۷۹۵ میلیون ورقه بهادار در بیش از ۱۰۶ هزار نوبت معاملاتی، به ثبت معاملاتی به ارزش نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۱ میلیارد ریال انجامید که این رقم، بیشترین میزان از ۱۴ مهرماه سال جاری تاکنون محسوب می‌شود.


بازار اول


در ادامه معاملات سهام در فرابورس، امروز بازار اول میزبان دادوستد ۶۷ میلیون سهم به ارزش ۲۷۸ میلیارد ریال بود و ۳۶۶ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال در بازار دوم معامله شد که در این میان نماد «دی» بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار گرفت.


به‌علاوه، در بازار پایه در روزی که گذشت ۳۳۰ میلیون سهم به ارزش ۷۳۶ میلیارد ریال جابه‌جا شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


از طرف دیگر، مجموع ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، ETF و اوراق بدهی) امروز به ۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد رسید که این مقدار مربوط به دست‌به‌دست شدن ۱۸ میلیون ورقه بود.


همچنین پذیره‌نویسی ۵ میلیون ورقه از اوراق اجاره شرکت توسعه اعتماد مبین در نمادهای «مبین۰۱۴»، «مبین۰۱۵» و «مبین۰۱۶» امروز در این بازار آغاز و با تملک صد درصدی حقوقی‌ها به پایان رسید.


نمادهای اوراق مشارکت شهرداری مشهد یعنی «مشهد۹۷۱۱»، «مشهد۹۷۲۱» و «مشهد۹۷۳۱» نیز به دلیل فرا رسیدن سررسید آنها در تاریخ ۲۱ دی‌ماه امسال، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.


در نهایت عرضه اولیه بیش از ۶ میلیون و ۳۰ هزار ورقه مربوط به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۱۴» امروز در فرابورس انجام شد که کشف قیمت ۸۶۷ هزار ریالی و مشارکت حدود ۹۹ درصدی حقوقی‌ها در سمت خرید این اوراق را به همراه داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر