بانک چین سامانه پرداخت به یوآن را در آمریکا راه‌اندازی می‌کند

شعبه نیویورک بانک چین اعلام کرد در سال جاری میلادی شرکت‌های چینی قادر به دریافت مبالغ فروش خود در پلت فرم‌های تجاری آمریکا به جای دلار به یوآن خواهند بود.
کد خبر : ۹۵۸۴۲
بانک چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، بانک چین شعبه نیویورک اعلام کرد می تواند شرکت های چینی مستقر در آمریکا را قادر به دریافت پرداخت ها به یوآن به جای دلار از محل فروش خود در پلت فورم های تجارت الکترونیکی آمریکا در سال جاری میلادی کند.


در همین حال مدیران اجرایی بانک چین در شعبه نیویورک اعلام کردند که خدمات بیشتری برای بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برون مرزی که بین آمریکا و چین فعالیت دارند را معرفی خواهند کرد.


بانک چین اعلام کرد که پرداخت به یوآن به وسیله بکارگیری کارکردهای جدید e-MPay ممکن خواهد بود. این سامانه پرداخت، یک نظام پرداخت برون مرزی است که توسط بانک چین در سال ۲۰۱۶ میلادی راه اندازی شد.


این شعبه در حال توسعه سیستمی است که از پلت فورم موجود برای تسهیل بخشیدن در فاینانس تجاری برای بازیگران تجارت الکترونیکی بهره گیرد. این سامانه متصل به قوانین ضد پولشویی آمریکا از طریق هوش مصنوعی و فناوری های امنیت سایبر است.  


بانک چین در گذشته به دلیل قوانین ضد پولشویی برون مرزی با مشکلاتی روبرو شده بود. در فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی بانک چین ۶۰۰ هزار یوور برای حل و فصل پرونده ای در ارتباط با شعبه میلان خود در ایتالیا جریمه پرداخت کرد. دادستان ایتالیا مدعی شده بود که بیش از ۴.۵ میلیارد یورو از ایتالیا بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی به چین قاچاق شده بود.


پیش از این در سال گذشته میلادی بانک صنعتی و بازرگانی چین مبلغی را برای اتهامات مرتبط با پولشویی به ایالات متحده پرداخت کرده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر