احتمال قطع همکاری با کونلون بانک/ ابهام در اجرای SPV

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی با تاکید بر ابهام در اجرای SPV، گفت: به دلیل اینکه ٧٠ درصد از سرمایه بانک کونلون به دلار است، امکان کار به خاطر تحریم‌های دلاری را ندارد.
کد خبر : ۹۵۹۰۷
کانال مالی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فریال مستوفی صبح امروز (سه شنبه) در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: با توجه به جلساتی که بعد از خروج آمریکا از برجام در اروپا شرکت کرده‌ام، باید به صراحت بگویم که در مورد SPV اتفاقی نخواهد افتاد.  


وی با بیان اینکه هیچ کشوری در اتحادیه اروپا، هنوز SPV را نپذیرفته و هیچ کشوری هم هنوز نمی‌داند که با چه مکانیزمی باید آن را اجرایی کند، گفت: هنوز شرکت‌های بزرگ اروپایی نمی‌دانند که با این سازوکار می‌توانند با ایران کار کنند یا نه.


رییس کمیسیون سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی با اشاره به سفر خود به چین و هنگ کنگ، ‌افزود: در این سفر در جلسه‌ای که تمام بانک‌های چینی و سایناشور در آن حضور داشتند، شرکت کردم و باید بگویم از آنجایی که ٧٠ درصد از سرمایه بانک کونلون به دلار است، امکان کار با ایران به خاطر تحریم های دلاری را ندارد.  


مستوفی گفت: تنها مورد همکاری کونلون بانک با ایران آن است که تمام معاملاتی که تا ۳۰ اکتبر با این بانک انجام شده ادامه یافته و تمام خواهد شد. وی درادامه توضیح داد: اگر تا ٣٠ اکتبر اعتبارات اسنادی باز شده از بانک های تحریمی بوده باشد، کونلون بانک انتقال را نمی پذیرد و باید اعتبارات اسنادی از بین ۱۵ بانک دیگر که تحریم نیستند، انجام شود.  


رییس کمیسیون سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی، گفت: بعد از ٣٠ اکتبر، کونلون بانک که ٧٠ درصد سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت چین است، تمام پروژه‌های فولاد و پتروشیمی را نیز متوقف خواهد کرد و تنها قرار است که در مورد مسائل بشردوستانه یعنی دارو و غذا، کار با ایران را ادامه دهد.


احتمال تعدیل نیروی کار در پایان سال


به گزارش خبرنگار ایبِنا، نتایج نظرسنجی از اعضای بخش خصوصی در قالب پویش موانع کسب و کار نشان می دهد که ٣٦ درصد از مشارکت کنندگان معتقدند احتمال دارد از تعداد نیروی کار فعلی آنها در پایان سال تعدیل شود.  


براساس نتایج این نظرسنجی که به گفته مسعود خوانساری رییس اتاق تهران یک میلیون بازدید کننده از طریق شبکه های اجتماعی داشته، ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان از قیمت‌گذاری غیر منطقی محصولات تولیدی شکایت داشته اند.


بر این اساس ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان از جریمه های غیر منصفانه سازمان تامین اجتماعی شکایت داشته اند و ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان از نرخ های متناقض و آیین نامه های متعدد سازمان امور مالیاتی شکایت داشته اند.


نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان از فرآیندهای پیچیده و زمان بر سیستم مالیاتی شکایت داشته اند. ۷۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که سود آنها در پایان سال کاهش خواهد یافت و  ۷۱ درصد از آنها گفته‌اند سود آنها بیش از ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.


برچسب ها: بانک اروپا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر