ایبِنا بررسی کرد؛

تاثیر مثبت گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی که فعالان بازار سهام از گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها دارند، احتمالا باید شاهد رشد نسبی قیمت‌ها در بسیاری از شرکت‌ها باشیم.
کد خبر : ۹۵۹۱۲
بورس

منصور کریمی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اینکه در این روزها بازار سرمایه از شرایط متعالی برخوردار است و به روند طبیعی خود ادامه می‌دهد، گفت: در این شرایط سرمایه‌گذاران تحت تاثیر خبرهای مختلف سمت و سوی خرید و فروش خود را تغییر می‌دهند که از جمله این موارد می‌توان به افزایش رسمی قیمت خودرو و تاثیر آن بر افزایش قیمت سهام شرکت‌های حاضر در این صنعت اشاره کرد؛ که البته این شرایط کوتاه مدت است و رشد یا افت شاخص بورس و نمادهای مختلف نمی‌تواند پایدار باشد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر یکی از موضوعاتی که مورد توجه معامله‌گران است، موضوعات مربوط به بودجه سال آینده می‌باشد که اثر خود را بر صنایع به صورت کوتاه مدت و میان مدت خواهد گذاشت.


کریمی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد توجه این روزهای معامله‌گران در تالار شیشه‌ای گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها است که می‌تواند بر معاملات بازار سهام اثرگذار باشد. وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی که فعالان بازار سرمایه از این گزاراش‌ها دارند، به نظر می‌سد شاهد رشد نسبی قیمت‌ها در بسیاری از شرکت‌ها و ورود موج جدید تقاضا باشیم.


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تصریح کرد: با این اوصاف نباید تا پایان سال انتظار رشد ممتد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها را داشت و همان‌گونه که اشاره شد، رشد و افت‌های بازار سهام تا پایان سال کوتاه مدت و گذرا خواهد بود، مگر این که اتفاق مثبت یا منفی مهمی در زمینه‌های مختلف رخ دهد.


وی گفت: علاوه بر این موضوعات بخش قابل توجهی از عملکرد بازار سرمایه تحت تاثیر قیمت جهانی کامودیتی‌ها و نرخ ارز است؛ ضمن این که به این موضوعات باید تحولات بین‌المللی و نیز نوسان قیمت نفت را اضافه کرد. بنابراین پیش‌بینی آینده بازار سرمایه بسته به این موارد تا حدودی دشوار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها