برای اولین بار در تاریخ دو کشور؛

ثبت رکورد تجاری ۱۰۷.۰۶ میلیارد دلاری روسیه-چین کلید خورد

گمرک چین اعلام کرد که حجم تجاری چین و روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی با تقریبا ۳۰ درصد افزایش برای اولین بار در تاریخ دو کشور به رقم ۱۰۷.۰۶ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۹۵۹۱۵
روبل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین، حجم تجاری میان روسیه و چین در سال ۲۰۱۸ میلادی با تقریبا ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی به رکورد ۱۰۷.۰۶ میلیارد دلار رسید.


در همین حال، صادرات کالاهای چینی به روسیه با ۱۲ درصد افزایش به ۴۷.۹۸ میلیارد دلار رسید؛ در حالی که صادرات کالاهای روسی به چین با ۴۲.۷ درصد افزایش به رقم ۵۹.۰۸ میلیارد دلار رسید؛ ضمن اینکه فقط در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی حجم تجاری میان دو کشور در مجموع به ۹.۸ میلیارد دلار رسید.


همچنین گردش تجاری روسیه و چین در سال های اخیر به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی تجارت دو کشور به ۸۴.۰۷ میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد ۲۰.۸ درصدی دارد و در سال ۲۰۱۶ میلادی هم با ۲.۲ درصد افزایش به رقم ۶۹.۵۲ دلار رسید.


بر پایه این گزارش، عمده صادارت چین به روسیه کالاهای مرتبط با برقی مکانیکی است و در مقابل چین از روسیه نفت، زغال سنگ و چوب خریداری می کند. هفته گذشته، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که حجم تجاری دو کشور در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی برای اولین بار به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر، روسیه دهمین شریک بزرگ تجاری چین است و پکن وارد کننده اصلی کالاهای روسی است؛ ضمن اینکه ۱۵ درصد از مجموع تجارت بین الملل چین با روسیه بوده است.


برچسب ها: چین تجارت روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر