تصویب قانونی در آمریکا علیه برداشته شدن تحریم ها از روسیه

مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه ای را تصویب کرد که اجازه برداشتن شدن تحریم‌های آمریکا از ۳ شرکت بزرگ روسی را توسط وزارت خزانه داری نمی‌دهد.
کد خبر : ۹۶۰۲۷
کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه ای را تصویب کرد که مانع از کاهش تحریم های ایالات متحده علیه سه شرکت بزرگ روسی یعنی EN+، روسل و یوروسیرنگو از سوی وزارت خزانه داری آمریکا می‌شود.


در همین حال، مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۲ رای به تصویب این مصوبه رای داند و مانع از تصمیم دولت ترامپ برای برداشتن تحریم‌ها از این سه شرکت روسی شدند. پیش از این دولت ترامپ قرار بود که تحریم ها را از این شرکت‌ها بر دارد.


این اقدام ساعاتی پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا تاریخ انقضاء یکسری مجوزهای عمومی مرتبط با این سه شرکت روسی را از بیست و یکم ژانویه به بیست و هشتم ژانویه تمدید کرد، اتخاذ شد.


بر همین اساس، وزارت خزانه داری آمریکا ابتدا در ششم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی تحریم‌هایی را علیه این سه شرکت روسی وضع کرد و اقدام علیه روسل، دومین تولید کننده بزرگ آلومینیوم جهان منجر به تلاطم زود هنگام در بازارهای آلومینیوم جهانی شد. در نتیجه، همپیمانان اروپایی آمریکا خواستار آن شدند که وزارت خزانه داری تحریم‌ها را از این شرکت‌ها بر دارد.


دموکرات‌ها در کنگره آمریکا به دنبال مخالفت با وزارت خزانه داری آمریکا بودند. همچنین سناتورها تلاش کردند که با تصویب مصوبه ای مانع این اقدام شوند که فقط با ۵۳ رای در این مسیر ناکام ماندند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر