رشد شاخص ها در بورس‌های آسیا

بورس‌های آسیایی در مبادلات روز پنج‌شنبه توانستند، قدم در مسیر صعودی بگذارند.
کد خبر : ۹۶۲۷۱
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، شبکه خبری سی ان بی سی امروز با انتشار این خبر نوشت: بورس‌های چینی در معاملات امروز توانستند با وجود روشن نبودن نتیجه مذاکرات تجاری بین این کشور و آمریکا، پرچمدار جریان صعودی در بین بازارهای آسیایی باشند به گونه‌ای که شاخص بورس «شنژن» با ۰.۸ درصد افزایش، شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ۰.۵ درصد افزایش و شاخص « هانگ سنگ» بورس هنگ کنگ با ۰.۱۱ درصد افزایش به کار خود خاتمه دادند.


در ژاپن عملکرد شاخص‌ها مختلف بود به گونه‌ای که شاخص «نیک کی ۲۲۵» تا پایان معاملات اولیه ۰.۱۷ درصد کاهش یافت، اما شاخص «تاپیکس» با جبران زیان معاملات اولیه ۰.۲۵ درصد بالاتر رفت. در کره جنوبی شاخص «کسپی» بورس سئول به لطف افزایش در نمادهای تکنولوژی موفق شد جهشی ۰.۴۱ درصدی داشته باشد.


در استرالیا به لطف انتشار آمار خوب از وضعیت اشتغال زایی در این کشور، شاخص «ای اس ایکس» با ۰.۳۸ درصد افزایش بسته شد. در ماه دسامبر سال گذشته اقتصاد استرالیا موفق شد تا ۲۱ هزار و ۶۰۰ شغل جدید ایجاد کند که بسیار فراتر از پیش بینی کارشناسان برای ایجاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل بود. نرخ بیکاری استرالیا اکنون در سطح ۵ درصد قرار دارد.


در بازار نفت قیمت‌ها کاهشی بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۵۲.۲۷ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۰.۴ درصد کاهش به ۶۰.۷۴ دلار رسید.


اکنون توجه معامله‌گران به دیدارهای هفته آینده نخست وزیر چین در واشنگتن دوخته شده است و نتایج این ملاقات‌ها احتمالا موثرترین عامل جهت دهی به مسیر بورس‌های جهان در هفته آینده خواهد بود.


برچسب ها: بورس چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر