ثبت ۱.۴ میلیارد گردشگر در سال ۲۰۱۸

سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که سال گذشته میلادی با ثبت تعداد ۱.۴ میلیارد گردشگر در سرتاسر جهان، سال بسیار خوبی در این حوزه بود.
کد خبر : ۹۶۳۰۱
گردشگری

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، سازمان گردشگری جهانی که وابسته به سازمان ملل است در گزاش خود اعلام کرد سال ۲۰۱۸ میلادی سال بسیار خوبی برای صنعت گردشگری جهان به دلیل افزایش گردشگران به ۱.۴ میلیارد نفر بود. این نهاد تا قبل از سال ۲۰۲۰ میلادی چنین انتظاری را نداشت و علت اصلی این سیر افزایشی را به رشد قوی اقتصاد جهانی، تسهیل در صدور روادید و استطاعت مالی در سفرهای هوایی اعلام کرد.


در همین حال «زوراب پولولیکاشویلی» دبیر کل سازمان گردشگری جهانی گفت: رشد در صنعت گردشگری در سال های اخیر گویای این مطلب است که این بخش امروز یکی از قدرتمندترین نیروها در رشد اقتصادی و توسعه است. همچنین گردشگری در منطقه خاورمیانه و آفریقا در سال ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ۱۰ و ۷ درصد افزایش پیدا کرد؛ ضمن اینکه گردشگری در آسیا-اقیانوسیه و اروپا ۶ درصد رشد نشان می دهد.


بر اساس این گزارش، رشد گردشگری در قاره آمریکا کمتر از میانگین جهانی بود و فقط ۳ درصد افزایش داشت. ورود گردشگران به آمریکای مرکزی و کارائیب به دو درصد کاهش پیدا کرد و علت اصلی آن به توفان های ایرما و ماریا نسبت داده می شود.


پیش بینی از رشد بین المللی گردشگری در سال جاری میلادی بین ۳ تا ۴ درصد است. همچنین بلاتکلیفی برگزیت، کاهش رشد اقتصادی، تنش های تجاری و ژئوپولتیکی می تواند بر روی رشد گردشگری در سال ۲۰۱۹ میلادی تاثیر منفی بگذارد؛ در حالی که ثبات قیمت سوخت، بهبود اتصال مسیرهای هوایی و افزایش سفرهای هوایی از بازارهای نوظهور می تواند بر روی این شاخص تاثیر مثبت بگذارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر