تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی صنعت نفت در بازار سرمایه

سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز صدور صکوک منفعت ۱۰ هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس را صادر کرد.
کد خبر : ۹۶۴۰۲
اسکناس

به گزارش ایبِنا، این اوراق از امروز به مدت سه روزکاری در فرابورس عرضه می شود و  درآمد حاصل از فروش نفت ۱۱ حلقه چاه به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می گیرد که به مدت ۳ سال به شرکت واسط مالی مُهر (با مسئولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می شود.


نرخ علی الحساب و نرخ بازخرید


بر اساس این گزارش، نرخ علی الحساب و نرخ بازخرید این اوراق توسط بانی ۱۹ درصد و پرداخت های دوره ای آنها هر ۶ ماه یکبار است و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مُهر (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.


ضامن اوراق


همچنین ضامن اصل این اوراق، شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و ضامن سود آن، صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت است.


وضعیت بازارگردانی


از سویی دیگر، بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت های تامین سرمایه تمدن به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال، لوتوس پارسیان به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال، بانک ملت، امید و کاردان هر یک به حجم هزار میلیارد ریال و شرکت های تامین سرمایه امین و نوین هر یک به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر