09 بهمن 1397 - 11:25

قطار فین‌تک‌ها در حال سرعت گرفتن است

دبیر انجمن فین تک ایران عنوان کرد: کسب و کارهای‌های فین تکی با وجود تحریم‌های داخلی و خارجی در حال رونق گرفتن است.
کد خبر : ۹۶۴۵۲
ebps8

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مهدی عبادی دبیر انجمن فین تک ایران صبح امروز در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در سخنانی، گفت: در طول چند سال گذشته که واژه فین تک در ادبیات حوزه فن آوری وارد شده، این کلمه موضوع سخنرانی بسیاری از دولتمردان و سیاسیون کشور بوده است.


وی اظهار داشت: فعالان این عرصه هم سعی می کنند باور کنند دغدغه تمام دولتمران فین تک و توسعه این کسب و کارها است، اما برای توسعه در این بخش و چرخیدن چرخ این کسب و کارها بهتر است دولتمردان چوب های خود را از لای چرخ این کسب و کارها بیرون بیاورند و سرعت توسعه فین تک را به نظاره بشینید.


عبادی با اشاره به اینکه قطار فین تک در حال سرعت گرفتن است، تصریح کرد: کسب و کارهای های فین تکی با وجود تحریم های داخلی و خارجی، مسدود شدن حساب های بانکی به خاطر تخلفات کوچک مالی کاربران، در مقابل فیلترینگ و رزمایش های تاب آوری در حال توسعه است.


وی خاطرنشان کرد: از منظر کارشناسان حوزه اجتماعی در ایران قوانین و محدودیت های بی شماری در مقابل توسعه کسب و کارهای نوآور وجود دارد زیرا ایجاد محدودیت بهترین راهکار برای کنترل می دانند.


عبادی بانک مرکزی، شرکت شاپرک و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات را از جمله سه نهادی دانست که زمینه برای فعالیت و توسع کسب و کارهای فین تکی را فراهم کرده اند و یادآور شد: در سال گذشته اتفاقی به ثمر نشسته است تحت عنوان مستند پرداخت یاران که توانسته تا حد زیادی انحصار در این بخش را از بین ببرد که این رخداد حاصل تصمیم مشترک است.


دبیر انجمن فین تک ایران با تاکید بر اینکه در فضای فین تک شاهد انحصار در تمام لایه ها هستیم اذعان داشت: عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی امروز خبر دادند که فضا برای توسعه فین تک ها باز خواهد شد که امیدواریم زودتر این اتفاق بیفتد.


وی با اشاره به حوزه رگ تگ گفت: مطالبه انجمن فین تک از بانک مرکزی این است که همکاری با شرکت های استارتاپی را افزایش دهد و با برنامه ریزی زمینه برای توسعه در این بخش را فراهم کند.


عبادی یادآور شد: امروزه در همه جا و تمام نهادها برای حمایت از فین تک ها صحبت می شود ولی سوال اینجاست که برنامه جامع این نهادها برای حمایت از این کسب و کارها در سال ۹۸ چه هست.


وی اظهار داشت: اکنون بهترین زمان برای توسعه کسب و کارهای فین تکی است زیرا  فین تک ها با اخذ کارمزد از کاربران خود نقش مهمی در ترویج فرهنگ کارمزد در کشور دارند و اگر بانک مرکزی  دغدغه اصلاح نظام کارمزد را دارد باید با فین تک ها همکاری بیشتری داشته باشد.


عبادی با پرسش سوال های از مدیران بانکی گفت: در سال ۹۸ این موسسات مالی چقدر هزینه برای ساخت مراکز تجاری و چه میزان برای حمایت از فین تک ها اختصاص خواهند داد. دبیر انجمن فین تک ایران با تاکید بر اینکه سرعت کار در فین تک ها در حد ثانیه و دقیقه است، اظهار داشت: این امر مستلزم سرعت دهی به حرکت ها در این حوزه است.


برچسب ها: فین تک مهدی عبادی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر