سرمایه‌گذاری فین‌تک‌ها به رکورد ۳۹.۵۷ میلیارد دلار رسید

سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۹.۵۷ میلیارد دلار در شرکت‌های فین‌تک در سرتاسر جهان سرمایه‌گذاری کردند.
کد خبر : ۹۶۴۶۴
فین تک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، موسسه تحقیقاتی سی بی اینسایتس اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری شرکت های فین تک یا همان فناوری مالی در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۱۲۰ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل از آن به رکورد ۳۹.۵۷ میلیارد دلار در سرتاسر جهان رسید.  


 میزان قرار دادهای سرمایه گذاری بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار در حوزه فین تک در مجموع به ۲۴.۸۸ میلیارد دلار رسید که از جمله دلایل اصلی رکورد سرمایه گذاری در این حوزه است.


همچنین شرکت آنت فایننشال که یک شرکت پرداخت وابسته به گروه علی بابا است به میزان ۱۴ میلیارد دلار در حوزه فین تک رسید که ۳۵ درصد از مجموع سرمایه گذاری های فین تک را در سال ۲۰۱۸ میلادی به خود اختصاص داد.


در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی، ۵ شرکت فین تک به باشگاه بیش از یک میلیارد دلاری در این حوزه پیوستند. سرمایه گذاران، میلیاردها دلار در شرکت های فین تک تزریق کرده اند تا سهم بازار را از موسسات مالی بواسطه ارائه خدمات مالی دیجیتال ارزانتر و آسانتر از آن خود کنند.


فین تک ها در تمام بخش های فاینانس از قبیل وام دهی، بانکداری و مدیریت ثروت حضور پیدا کرده اند. بر پایه این گزارش، آسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشترین جهش در سرمایه گذاری فین تک را با رشد ۳۸ درصدی به خود اختصاص داد و در مجموع به رقم ۲۲.۶۵ میلیارد دلار رسید.


همچنین در ایالات متحده، سرمایه گذاری در فین تک ها به رکورد ۱۱.۸۹ میلیارد دلار با میزان ۶۵۹ سرمایه گذاری رسید؛ ضمن اینکه سرمایه گذاری در این حوزه در اروپا به رقم ۳.۵۳ میلیارد دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر