09 بهمن 1397 - 12:16
سرپرست سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

توانمندسازی بنگاه‌ها در دستور کار سازمان توسعه تجارت

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن حضور در هفتمین گام همایش ملی پویش صادرات، رویکرد اصلی سازمان را توانمندسازی بنگاه‌ها عنوان کرد.
کد خبر : ۹۶۴۶۵
محمدرضا مودودی

به گزارش ایبِنا، محمدرضا مودودی در این همایش با اشاره به اهمیت توانمندسازی بنگاه‌های صادراتی از طریق آموزش و اطلاع رسانی، گفت: بر اساس آمارها، صنایع  کوچک و متوسط سالانه حدود ۲ میلیارد دلار صادرات دارند که از میان ۴۰ تا ۵۰ هزار واحد فعال، آن دسته که با ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار صادرات به این حوزه وارد شده‌اند اما هنوز جای پای خود را باز نکرده‌اند، در دستور کار توانمندسازی قرار داده‌ایم.


وی این اقدام را سرفصل استراتژی‌های سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد و افزود: در تفاهم با سازمان صنایع کوچک و اتاق تعاون مقرر شد که در قالب مدرسۀ صادرات، فضای هدفمند آموزشی طراحی شود که در بازه‌ای ۲ ساله از ابتدایی‌ترین گام‌ها تا مباحث پیچیده در فرآیند صادرات آموزش داده شود.


مودودی برند را به عنوان مهم‌ترین ظرفیت مغفول در توسعۀ صادرات توصیف کرد و اظهار داشت: کشور ایران  ۱.۲ درصد جمعیت جهان و ۱.۲ درصد تولید ناخالص جهانی را داریم اما سهم ما از صادرات به بازارهای بین‌المللی کمتر از ۲۵ صدم درصد است. این به این معنی است که نتوانستیم خود را به دنیا معرفی و اعتماد بازار را جلب کنیم.


سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: اعتماد از گذشته شکل می‌گیرد و دنیا ایران را به عنوان یک کشور تولید کننده و صادرکننده نمی‌شناسد چرا که هنوز برای دنیا مبهم و ناشناخته هستیم و این تنها به مدد بهره‌گیری از برند امکان‌پذیر است زیرا برند داستان گذشته و داستان محصول است که برای بازار جذابیت و ارزش ایجاد میکند.


وی با تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران پویش ملی صادرات در امر آموزش و اطلاع‌رسانی، صادرکنندگان جوان و فعالان متعهد اقتصادی را برای به دوش کشیدن بار سنگین صادرات و ساختن کشور برای نسل آینده دعوت کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر