09 بهمن 1397 - 16:34
مدیرعامل بانک آینده عنوان کرد:

۳ مزیت ایجاد اتحاد استراتژیک در نظام بانکی

مدیرعامل بانک آینده با تاکید بر اینکه هیچ فصلی در قانون تجارت در خصوص اتحاد استراتژیک بانک‌ها نداریم، گفت: کاهش هزینه‌ها، چابک‌سازی و همچنین توزیع ریسک بین اعضا از مزایای اتحاد استراتژیک است.
کد خبر : ۹۶۴۸۴
رسول اف

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جلال رسول اف عصر امروز در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت و در پنل تخصصی اتحاد استراتژیک بانک ها با بیان اینکه این نوع اتحاد در سال های متمادی در حوزه های مختلف صورت گرفت افزود که نمونه بارز آن در بخش صنعت در دهه ۱۹۷۰ بوده است.


وی با بیان اینکه تفاهم و توافق انجام گرفته میان برخی افراد و سازمان ها برای اتمام پروژه خاص مقدمه ای برای اتحاد استراتژیک است، افزود: هدف این توافق این است که هر کدام از طرفین ظرفیت ها و شایستگی های طرف مقابل را سنجیده و از آن در جهت استفاده از وضعیت رقابتی بهره گیرد. رسول اف با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم که اتحاد استراتژیک غیرقطعی و پیچیده است، تصریح کرد: اتحاد استراتژیک راه حلی بود تا عدم تعیین تکلیف محیط رفع شده و نظم برقرار شود.


مدیرعامل بانک آینده با بیان اینکه اتحاد استراتژیک پاسخی برای به اشتراک گذاشتن علم، تجارب و ... اجزای یک سازمان یا اتحادیه است، گفت: ارائه جواب قاطع تر و مطمئن تر به گونه ای که ریسک میان اجزا توزیع کرده و به چابک سازی و کاهش قیمت ها بیانجامد از جمله مزایای اتحاد استراتژیک است.


رسول اف با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمده مشتریان بانک ها بدون توجه به محصول و کیفیت، قیمت کمتر را طلب می کنند، اظهار داشت: باید در خلال اتحاد استراتژیک در پی گسترش دسترسی، کاهش هزینه ها و همچنین سرعت بیشتر در ارائه خدمات باشیم.


وی ادامه داد: کارا کردن محصولات، تثبیت جایگاه بنگاهها در بازار و صرفه جویی در این رابطه از جمله مواردی است که باید مدنظر باشد. رسول اف با تاکید بر اینکه در خلال اتحاد استراتژیک باید ظرفیت ها و شایستگی ها مد نظر قرار بگیرد، ادامه داد: باید به این فکر کنیم که اتحاد استراتژیک به کاهش مشتری یا از دست دادن آن نمی انجامد. از این رو اتحادبا دقت بیشتری انجام می شود.


مدیرعامل بانک آینده با بیان اینکه اتحاد استراتژیک از سوی بانک ها یک رویکرد داوطلبانه است، گفت: رویکرد اتحاد استراتژیک انواع و اقسام مختلفی داشت و می تواند از سرمایه گذاری در یک پروژه کوچک و یا برون سپاری که با توافق جمعی انجام می شود در بر بگیرد.


وی با تاکید بر اینکه سازمان ها در راستای اتحاد استراتژیک نگران برخی محدودیت ها هستند، افزود: هزینه هایی که از این جهت ایجاد می شود و همچنین نگرانی از قوی تر شدن رقیب از مواردی است که به عنوان مانع پیش روی اتحاد استراتژیک قرار دارد.


رسول اف با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی زیرساخت های فنی و زیرساخت های حقوقی و قانونی از موارد مهم در اتحاد استراتژیک است، تصریح کرد: متاسفانه ما هیچ فصلی در قانون تجارت در این حوزه نداشته و در خصوص ادغام ها هیچ بندی وجود ندارد.


مدیرعامل بانک آینده با بیان اینکه بحث بانکداری باز نیز موضوع جدی  ای است، گفت: در حال حاضر در این حوزه شرکای غیربانکی نیز وجود دارند که بانک ها می توانند با سرعت با آنها نیز به تعامل برسند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر