09 بهمن 1397 - 17:02

ویژگی‌های بانک‌های پیشرو

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک عنوان کرد که بانکی پیشرو است که از تغییرات به وجود آمده در سیستم بانکداری پیشی بگیرد و هوشمندانه عمل کند.
کد خبر : ۹۶۴۸۸
.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نجمه نوذر عصر امروز در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت و در پنل تخصصی بانکداری باز اظهار داشت: قبلا به روش های سنتی، بانک ها اداره می شدند و به همین خاطر صف مراجعه کننده ها به بانک بسیار طولانی بود، اما امروز با توجه به رشد فناوری های نوین بانکی مراجعه افراد به بانک ها خیلی کمتر شده است.


وی ادامه داد: در بانکداری باز رشد پُرشتاب فناوری های نوین مالی تغییر در مدل های کسب و کار صورت گرفت. همچنین حذف فیزیکی چک و ادغام شعبه ها نیز مشاهده می شود. کارشناس شرکت بهسازان ملل در ادامه تصریح کرد: بانکی پیشرو خواهد بود که هوشمندانه از تغییر فناوری ها به عنوان یک فرصت استفاده کند و با بکارگیری آنها خدمات متنوع و بهنگامی را برای مشتریان فراهم کنند.


نوذر با بیان اینکه رقابت در ارائه خدمات بانکی در حد ثانیه است، تصریح کرد: بانکی پیشرو است که از تغییرات به وجود آمده در سیستم بانکداری پیشی بگیرد و هوشمندانه عمل کند. وی گفت: فین تک ها یکی از خدمات هوشمندانه است که به عنوان همکار، نه رقیب به آن نگاه کنیم چرا که برای بانکها مزیت هایی نظیر صرفه جویی در زمان و هزینه و برای مشتریان، دریافت امکانات و انجام عملیات با سرعت بالا دارد.


کارشناس شرکت بهسازان ملل در ادامه به اهداف PSD۲ اشاره کرد و ترغیب نوآوری فنی در پرداخت های خرد، ایجاد بازار یکپارچه اروپا برای کار، اینترنت و پرداخت های تلفن همراه، شفافیت خدمات برای مصرف کنندگان، تجار و شرکت ها، اطمینان از حفاظت خدمات پرداخت برای مصرف کنندگان برشمرد.


نوذر ادامه داد: تدابیر امنیتی و محافظت در برابر خطرات، گسترش معاملات در تمام ارزهای رسمی داخل منطقه اقتصادی اروپا، معرفی معاملات با مدل های کسب و کار متفاوت مانند معاملات بیش از یک Acquirer، ممانعت تراکنش های پرداختی که نمایندگان تجاری از طرف پرداخت کننده یا پرداخت گیرنده کشورهای عضو دارند از دیگر اهداف PSD۲ برشمرد.


همچنین عبدالله فتحی کارشناس شرکت خدمات انفورماتیک در پنل تخصصی راهکارهای شناسایی مشتری بر روی زنجیره بلوک اظهار داشت: در بحث راهکارهای شناسایی ابتدا باید مروری بر مفاهیم احراز هویت متمرکز و غیرمتمرکز، روش های پیاده سازی احراز هویت داشته باشیم.


وی افزود: اسناد هویتی که سازمان بانکداری ارائه می دهد ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل جعل، آسیب پذیری، هزینه بالای صدور، عدم استفاده آنلاین گسترده و افشار مشخصات شود.


فتحی در ادامه افزود: احراز هویت متمرکز دیجیتالی می تواند مشکلات ذکر شده را مرتفع سازد که در این راستا نیاز به الگو های استاندارد و روش های مشترک برای یکپارچه سازی در خصوص هویت دیجیتالی  داریم که در این راستا مالکیت فرد و یا سازمان  و استفاده مکرر آنلاین از خدمات بالا می رود همچنین قابلیت جعل اسناد نیز بسیار پایین است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها