10 بهمن 1397 - 15:28
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد:

۲۰ تا ۷۰ درصد کارمزد تراکنش‌ها را بخش حاکمیتی دریافت می‌کند

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: بین ۲۰ تا ۷۰ درصد کارمزد تراکنش‌ها را بخش حاکمیتی دریافت می‌کند، طبیعی است که وقتی رگولاتور از این تراکنش‌ها منفعت می‌برد خیلی مایل به حذف این تراکنش‌ها نباشد.
کد خبر : ۹۶۵۲۶
صادق

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد مهدی صادق در میزگرد درآمدهای کارمزدی و بانکداری الکترونیک که در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار شد، اظهار داشت: بین ۲۰ تا ۷۰ درصد کارمزد تراکنش ها را بخش حاکمیتی دریافت می کند طبیعی است که وقتی رگولاتور از این تراکنش ها منفعت می برد خیلی مایل به حذف این تراکنش ها نباشد.
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد توصیه کرد که کمیته ای از سوی غیرذینفعان برای نظام کارمزدی شکل گیرد و گفت: ذینفعان اکنون دارند به روش های مختلف کارمزد دریافت می کنند! از همین رو بهتر است نمایندگان اصناف، بانک ها و نهادهای عمومی و .. نیز در زمان تصمیم گیری برای کارمزد ها حضور داشته باشند ولی الان این نماینده ها قطعا هیچ علاقه ای به دریافت کارمزد ندارند.
صادق با بیان اینکه باید بصورت جدی تر به موضوع کارمزد فکر کنیم، تصریح کرد: دو سال قبل بانک ملی کارت اعتباری را مشابه کارت های رایج صادر کرد و ما به دنبال قرار داد در این حوزه با پذیرنده ها بودیم ولی باتوجه به گستردگی پرداخت ها نتوانستیم هیچ توفیقی داشته باشیم.
وی گفت: تمرکز صرفا روی کارمزدهای پرداخت در پی اس پی ها صحیح نیست و کارمزدهایی در بانک ها هم وجود دارد که به شکل غیرمنصفانه و غیربهینه توزیع می شود که باید فکری برای آنها کرد.
این فعال در صنعت پرداخت از ثابت بودن کارمزدهای رایج نیز بعنوان دیگر چالش های مهم موجود در این حوزه نام برد.


برچسب ها: تراکنش کارمزد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر