ارزش پول اقتصادهای نوظهور به دنبال تقویت لیر و یوآن جهش زد

ارزش پول اقتصادهای نوظهور به دلیل تقویت پول ترکیه و چین با روند صعودی روبرو شد.
کد خبر : ۹۶۵۲۹
ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، ارز بازارهای نوظهور به دنبال بیشترین تقویت هفتگی لیر و مذاکرات آمریکا و چین که یوآن را به بالاترین رقم در ۶ ماه و نیم اخیر رساند، افزایش یافت.


انعطاف پذیری یوآن، ارز بازارهای نوظهور را بواسطه نقش مهاری یوآن بر روی دلار تقویت کرد. همچنین شاخص بورس ها به امید حل اختلافات تجاری آمریکا و چین افزایش یافتند که این امر بر روی بازارهای نوظهور تاثیر مثبتی گذاشت.


میانگین شاخص بورس کشورهای در حال توسعه در منطقه آسیا-اقیانوسیه ۰.۳ درصد جهش پیدا کرد و نتایج امیدوار کننده از شرکت اپل هم سهام کره جنوبی را بالا برد.  


در همین حال لیر ترکیه بعداز آنکه بانک مرکزی این کشور اعلام کرد سیاست پولی سفت و سخت خود را تا زمانیکه متقاعد شود تورم در حال کاهش است، حفظ خواهد کرد ۰.۶ درصد در برابر دلار تقویت شد.


تازه ترین آمار تورم ترکیه بر روی لیر تاثیر مثبتی گذاشته است و دور از انتظار است که بانک مرکزی این کشور برای کاهش نرخ بهره عجله کند و نرخ بهره در آستانه انتخابات محلی مارس در ترکیه کاهش نخواهد یافت.


البته روبل روسیه همگام با کاهش قیمت نفت که صادرات کلیدی این کشور است کاهش پیدا کرد و پزو پول ملی مکزیک هم به  دنبال کاهش رتبه اعتباری این کشور به دلیل بدهی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت نفت «پمیکس» مکزیک کاهش پیدا کرد.


برچسب ها: ارز یوآن لیر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر