10 بهمن 1397 - 19:30
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

تغییر چهره خدمات پولی و بانکی با فین‌تک‌ها

معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز فین تک‌ها چهره بازار پولی و بانکی را تغییر داده و با تحول جدیدی که ایجاد شده شاهد گسترش آنها در کشور هستیم.
کد خبر : ۹۶۵۳۹
نصرالله جهانگرد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نصرالله جهانگرد در آیین اختتامیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: هم اکنون ایران در جنگ اقتصادی قرار گرفت و این جنگ از نوع جنگ نرم است و دولت‌ها به دنبال نفوذ و ضربه زدن به ویژگی‌های اقتصادی و فرهنگی کشور هستند.


معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایران ویژگی‌های متعدد ذاتی دارد که از جمله آنها باید به قدرت‌های اقتصادی ایران و رتبه دوم در زمینه منابع انرژی اشاره داشت.


وی تاکید کرد: برای ایران اتفاقات متعددی با وجود محدودیت‌ها و فشار ها پیش رو خواهد بود؛ بر اساس گزارش‌های جهانی دولت‌های چین، هند، برزیل و مکزیک قدرت‌های اقتصادی آینده جهان هستند و ایران نیز در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است.


جهانگرد تصریح کرد: ایران در ۴۰۰ سال اخیر در سطح منطقه‌ غرب آسیا نقش تعادل بخش داشته و یک قدرت تاثیرگذار محسوب شده است؛ در حال حاضر ایران در عرصه سیاسی و نظامی وزن خود را تثبیت کرده و آنچه که می‌تواند آن را به یک قدرت تبدیل کند ویژگی‌های اقتصادی و فنی است


معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات تاکید کرد: خاکریز اصلی این جنگ نرم زیرساخت‌های پولی و مالی و بانکی است و باید این زیرساخت حیاتی کشور تقویت شود. وی افزود: استراتژی دولت آمریکا در یک دهه اخیر، تهدید بخش نظامی و اقتصادی ایران و محدودسازی زیرساخت‌های استراتژیک ایران بوده؛ از سویی دیگر دولت آمریکا به دنبال محدودسازی تعاملات اقتصادی و فنی ایران است.


جهانگرد با بیان اینکه مردم کشور نباید در امور کوتاهی داشته باشند، گفت: همه مردم ایران در هر نقطه‌ای هستیم حتی به میزان کوچکی کوتاهی کنیم شکست خواهیم خورد، اما اگر تمرکز داشته باشیم می‌توانیم موفق شویم و کشور توسعه پیدا پیدا کند.


وی تاکید کرد: حوزه پولی و بانکی و حوزه سیاست‌های پولی و بانکی از مسائل مهم است. مراودات بین المللی از جمله برجام بخش کلاسیک است و سطح انتظارات از این بخش تمام انتظارات نیست و باقی بخش در حوزه پارتیزانی است و انتظارات را با دقت بر جزییات برآورد کنیم.


معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی پیشقراول جنگ به شمار می‌رود و باید از بخش خصوصی برای توسعه و رشد کشور پشتیبانی شود؛ باید ریسک پذیر باشیم و به بخش خصوصی تسهیلات دهیم تا رشد کند.


وی ادامه داد: باید حاکمیت گره‌ها را بشکافد و باید به سوی عمق بخشی به بازار هدف حرکت کنیم. جهانگرد با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه‌های پولی و بانکی تصریح کرد: ضرورت دارد با ترکیب فناوری اطلاعات و  بخش مالی کسب و کارهای جدید ایجاد کنیم که امروزه رشد فین تک‌ها به عنوان کسب و کارهای جدید چشمگیر بوده است.


معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه دارد: امروز فین تک ها چهره بازار پولی و بانکی را تغییر داده و با تحول جدیدی که ایجاد شده شاهد گسترش آنها در کشور هستیم.


وی افزود: باید ابزارهای جدیدی برای نظام پولی و مالی استفاده کنیم و در سیاست‌های پولی و مالی از ابزارهای جدید استفاده کنیم؛ همچنین باید از کسب و کارهای نسل جدید حمایت شود و خدمات آنها رشد پیدا کند.


معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت اقتصاد فناوری اطلاعات اظهار داشت: تکنولوژی فناوری اطلاعات چرخ توسعه حمایت از جهان شده و علاوه بر کمک به حوزه مالی خود نقش مهمی در حوزه اقتصادی کشور دارد؛ با تعامل این حوزه با مالی می‌توانیم امیدوار باشیم تا خدمات جدید ایجاد و اقتصاد کشور رونق بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها