12 بهمن 1397 - 12:48
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

کاهش هزینه نظام بانکی با ورود تکنولوژی

مدیرعامل موسسه ملل بر کاهش هزینه نظام بانکی با ورود تکنولوژی و بلاک چین تاکید کرد.
کد خبر : ۹۶۵۶۷
سید امین جوادی

سیدامین جوادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره نقش و تحول بلاک چین در سیستم بانکی و واکنش بانک ها در این زمینه، اظهار داشت: علم در دنیا به شدت در حال پیشرفت است و واکنش بانک ها در مقابل پیشرفت تکنولوژی مطابق با صلاح و اهداف کشور است و اگر در مواقعی مخالفتی وجود دارد به معنای فعالیت و حرکت بانک ها به سمت منافع کشور است.


وی افزود: بانک ها باید به دنبال فناوری جدیدی باشند تا حضور و مقاومت خود را تامین کنند و به یقین بانک ها در این زمینه جدیت و فعالیت بیشتری دارند. مدیرعامل موسسه ملل، گفت: اکنون ساختار بانک ها در حال هماهنگی با تکنولوژی روز است و هر یک از بانک ها و موسسات مالی مجاز در زمینه فین تک ها و بلاک چین نیز مطالعات گسترده داخلی را آغاز کرده اند.


جوادی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی نیز به عنوان حامی و پشتیبان بانک ها، راهنمایی های کارساز و خوبی در این زمینه ارائه می دهد، افزود: به نظرم مقاومتی از سوی بانک ها برای ورود و پذیرش تکنولوژی های جدید وجود ندارد و تنها به دنبال راهکارهای بهتر برای کمک به روند پیشرفت و حرکت تکنولوژی در نظام بانکی کشور هستند.


به گفته وی، سرعت حرکت و پیشرفت علم و فناوری در دنیا بسیار بالا است و اگر بانک ها خود را با این جریان هماهنگ نکند به طور حتم سیستم بانکی ضربه خواهد خورد. اما بانک ها اکنون در مسیری هستند که خود را مقابل تکنولوژی های جدید بیمه کنند.


تکنولوژی و کاهش هزینه‌ها


مدیرعامل موسسه ملل در ادامه درباره کاهش هزینه بانک ها، اظهار داشت: به طور حتم پیشرفت تکنولوژی در کاهش هزینه بانک ها بسیار موثر است، زیرا شعب برای بانک ها هزینه چشمگیری از جمله هزینه شعب فیزیکی، اسناد زنده، انرژی و... هزینه های قابل توجهی برای بانک ها دارد.


به گفته وی، ورود تکنولوژی موجب ارزان تر شدن پول در نظام بانکی می شود و در نتیجه منجر به اعطای تسهیلات ارزان قیمت تری به تولید و صنعت کشور خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر