آمار معاملات هفته دوم بهمن نشان داد:

کاهش ۳۰۰۰ واحدی شاخص بورس

آمار معاملات تالار شیشه‌ای در هفته دوم بهمن ماه نشان می‌دهد که شاخص بورس بیش از ۳۰۰۰ واحد کاهش را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۹۶۵۸۵
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اطلاعات منتشر شده در باره جزییات داد و ستدهای سهام از سوی اداره آمار و اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران در هفته حاکی از آن است که نوسان در این بازار همچنان وجود دارد به طوری که از ۵ روز معاملاتی شاخص کل بورس در ۳ روز منفی و در دو روز مثبت بوده است.


نوسان های نماگر


بر اساس این گزارش، در مجموع روزهای سبز تالار شیشه ای، نماگر بازار سهام با ۳ هزار و ۱۰۵ واحد افزایش و در مجموع روزهای منفی با ۴۷۵ واحد کاهش روبرو شد. از سویی دیگر، در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۰ بهمن ماه ۹۷ شاخص کل با ۲ درصد کاهش نسبت به هفته قبل با ۲.۶۴۶ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به ۱۶۰.۲۹۵ واحد رسید.


بازار اول و دوم


در همین حال، اوضاع در سایر بازارها نیز حاکی از افت داد و ستد ها در بازارهای اول رو دوم بورس بود به طوری که شاخص بازار اول با ۲.۰۴۶ واحد کاهش به ۱۱۹.۳۷۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴.۸۰۸ واحد کاهش به ۳۱۳.۱۴۹ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم  هر دو با ۲ درصد کاهش نسبت به هفته اول بهمن ماه همراه شدند.


ارزش کل معاملات


بر مبنای آمار رسمی اعلام شده از سوی بورس تهران، در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۵.۶۴۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته اول بهمن ماه ۱۱ درصد کاهش یافته که نشان می دهد که زنجیره افت بورس در همه پارامترهای مهم این بازار اثرگذار بوده است. گفتنی است، در این دوره زمانی تعداد ۱۰.۱۸۳ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۷۸۶ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که ۲۹ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته ثبت کرده است.


عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


در همین حال، این درحالی است که  تعداد ۷۹ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۸۴ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت که ۱۷ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد. همچنین از سویی دیگر در بازار بدهی ۱۰۰ هزار برگه به ارزش ۱۳۸ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.


عملکرد معاملات بورس در هفته دوم بهمن ماه





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر