آیفکس ۳۱ واحد افت کرد

آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس با ۳۱ واحد کاهش یافت.
کد خبر : ۹۶۶۹۲
99

به گزارش ایبِنا، تغییر مالکیت بیش از ۸۲۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۹۴ میلیارد ریال، نتیجه معاملات امروز فرابورس در چهاردمین روز از بهمن‌ماه ۹۷ است که در مقایسه با روز گذشته نوسان محسوسی در این متغیرهای معاملاتی را نشان نمی‌دهد.


امروز مبادلات سهام در مجموع دو بازار اول و دوم با جابه جایی ۴۹۸ میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و ۱۱۶۰ میلیارد ریال دنبال شد و در مجموع سه تابلو بازار پایه شاهد دست به دست شدن ۳۰۹ میلیون سهم به ارزش ۷۷۷ میلیارد ریال بودیم.


نمادهای تاثیرگذار


همچنین نماد سهامی ذوب‌آهن با معامله ۲۶۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۴۲ میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات را نه تنها در بازار سهام بلکه در میان تمامی بازارهای فرابورس به خود اختصاص داد.


در بازارسهام فرابورس نیز در حالی نمادهای «سخواف»، «فبیرا» و «ثالوند» بازگشایی شدند که در سمت مقابل نمادهای «وسین»، «ثنظام» و «شبصیر» شاهد توقف نماد بودند. در همین حال نماد «ثالوند» با ۳.۷۵ درصد رشد قیمت و نماد «مفاخر» با ۸.۶ درصد افت قیمت به ترتیب بیشترین درصد افزایش و کاهش قیمت را در میان سایر نمادهای مورد معامله در بازار فرابورس تجربه کردند.


ابزارهای نوین مالی


همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی شاهد خرید و فروش ۱۸ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال بودیم. در این بازار نرخ موثر بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی در بازه ۱۹.۹۸ تا ۲۳.۵۳ درصد نوسان کرد. در این میان اوراق تسهیلات بانک مسکن نیز در بازه قیمتی ۲۴۷ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال میان خریداران و فروشندگان مورد مبادله قرار گرفت.


وضعیت اوراق تسهیلات مسکن


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن، مدت اعتبار اوراق تسه صادرشده در ۱۵ بهمن ماه ۹۵ در نماد معاملاتی «تسه۹۵۱۱۱» به منظور نقل و انتقال «خرید و فروش و هبه» در پانزدهم بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد، از این رو نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات فردا متوقف خواهد شد.


در نهایت در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس با ۳۱ واحد کاهش در حالی در سطح یک‌هزار و ۹۰۹ واحدی قرار گرفت که عمده بار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «زاگرس»، «ذوب»، «کگهر»، «میدکو» و «مارون» تا سطح حداکثر ۶ واحد رقم خورد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر