با انتشار اطلاعیه در کدال اعلام شد:

جزییات افزایش سرمایه بانک صادرات/ ارزیابی وضعیت سهام «وبصادر»

بانک صادرات جزییات افزایش سرمایه خود را با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال رسما اعلام کرد.
کد خبر : ۹۶۷۱۶
بانک صادرات

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس اطلاعیه شفاف سازی منتشر شده از سوی این بانک در سامانه کدال، پیشنهاد هیات مدیره بانک صادرات ایران درباره افزایش سرمایه جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد و بزودی اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور اطلاع رسانی می شود.


بر مبنای اطلاعات منتشر شده «وبصادر» در نظر دارد سرمایه صاحبان سهام خود را از مبلغ ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۶هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال معادل ۲۲۳ درصد افزایش دهد و این بانک اعلام کرده است که این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت می گیرد.


در بخشی دیگر از این شفاف سازی آمده است: هدف از این اقدام اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت است که در تاریخ ۱۳دی۱۳۹۷ به تصویب هیات مدیره رسیده است.


لازم به ذکر است، طبق روال قانونی، عملیاتی شدن این افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است. از سویی دیگر، اطلاعات موجود در سامانه TSETMC نشان می دهد که در ترکیب سهامداران عمده بانک صادرات، هم اکنون «سهام عدالت با مالکیت ۴۰ درصدی، دولت با ۱۸.۳۲ درصد، گروه مالی سپهر صادرات با ۸ درصد، سهام ترجیحی کارکنان بانک صادرات با ۵ درصد، سرمایه گذاری خوارزمی با ۳.۹۴ درصد، سازمان بیمه سلامت ایران با ۳.۵۲ درصد، شرکت خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ وابسته به بانک کشاورزی با ۳.۳۷ درصد و در نهایت سایر سهامداران با ۱۷.۸۵ درصد» حضور دارند.


گفتنی است، بانک صادرات در سال ۷۹ معادل ۹۹ درصد، در سال ۸۹ معادل ۷۹۰ درصد و در سال ۹۲ معادل ۱۵۲.۳ درصد نیز سرمایه خود را افزایش داده که عمده آن از محل تجدیدا رزیابی دارایی‌ها بوده است. این گزارش می افزاید: برای مشاهده و مطالعه متن  کامل طرح توجیهی که باید بازرس قانونی بانک صادرات نیز نسبت به آن اظهار نظر کند می توانید اینجا را کلیک کنید.


اطلاعیه شفاف سازی بانک صادرات



آخرین عملکرد معاملاتی



وضعیت توقف و بازگشایی نماد



روزهای معاملاتی منفی و ارزش معاملات



روزهای معاملاتی مثبت، دفعات معامله، ارزش و رتبه شرکت



میانگین حجم خرید و فروش توسط حقیقی و حقوقی ها



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر