15 بهمن 1397 - 18:52
در بازدید رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ،

تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت خانواده ها را توانمند می کند

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از خانه توسعه گلباف و هسته های کار و زندگی بازدید کرد.
کد خبر : ۹۶۷۴۷
تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت خانواده ها را توانمند می کند

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک رسالت، علی دیواندری در حاشیه این بازدید گفت: بانک قرض الحسنه رسالت با تسهیلات ارزان قیمت، خانواده ها را توانمند می کند.


وی در سفری یک روزه به استان کرمان در جمع مدیران بانک قرض الحسنه رسالت افزود: فعالیت های این بانک در مسیر اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی اهمیت بسزایی دارد و نشان می دهد که نهادهای اقتصادی و بانکی برای ایجاد اشتغال ظرفیت بالایی دارند.


دیواندری با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت پا را از موضوع بانکداری فراتر نهاده و در مسیر اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گام بر می دارد، افزود: همچنین این بانک به خوبی به مسئولیت های اجتماعی جامه عمل پوشانده و توانمندسازی خانواده ها را در اولویت قرار داده است.


وی با بیان اینکه در این فعالیت های اقتصادی منابع به درستی مدیریت می شوند، اظهارداشت: اشتغالی که در این منطقه ایجاد شده ویژگی های مثبت بسیاری از جمله مدیریت زنجیره ارزش دارد. بازار متمرکزی در این مدل هست که هم تولید می کند و هم بازاریابی و فروش محصول در آن پیش بینی شده است.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی  گفت: این مدل در شهرهای کوچک و روستاها بسیار جوابگو است و باعث می شود که از مهاجرت  جلوگیری شود. خانواده ها در محیطی که به صورت طبیعی زندگی می کردند، هم زندگیشان را حفظ می کنند و هم می تواننددر کنار آن کار و فعالیت اقتصادی داشته باشند.


وی با اشاره به فعالیت های همچون دوزندگی، خیاطی و دامداری و... که در خانه توسعه گلباف راه اندازی شده است، افزود:  این فعالیت ها می تواند در مقیاس خانواده و باتسهیلات خردی که بانک قرض الحسنه رسالت ارائه می دهد، به خوبی انجام می گیرد.


دیواندری الگوی بانک قرض الحسنه رسالت در ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی را الگویی خوب و اثر بخش برشمرد و اظهارداشت: این الگو قابل توسعه است و به عنوان یک الگو باید ابعاد آن تبیین و در کشور از آن استفاده شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر