بانک پرتغال دارایی‌های دولتی ونزوئلا را مصادره کرد

دومین بانک بزرگ پرتغال انتقال دارایی‌های دولت ونزوئلا را به بانک‌های اوروگوئه‌ای متوقف کرد.
کد خبر : ۹۶۸۳۰
بانک پرتغال

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به گفته «کارلوس پاپارونی» نماینده مجلس پرتغال، Novo Banco؛ دومین بانک خصوصی بزرگ این کشور به لحاظ سرمایه انتقال دارایی های متعلق به دولت رییس جمهور نیکولاس مادورو را به بانک ها در اوروگوئه متوقف کرده است.


این تصمیم به دنبال اظهارات «جوآن گایدو» رهبر حزب مخالف ونزوئلا به میان آمد که گفته بود از اتحادیه اروپا درخواست حفاظت از دارایی های این کشور را دارد؛ ضمن اینکه وی خواستار انتصاب ریاست جدید در شرکت سیتگو؛ شرکت فرعی کمپانی نفت دولتی PDVSA ونزوئلا که در آمریکا است، شده بود.


بر همین اساس، در بیست و هشتم ماه گذشته میلادی ایالات متحده تمامی دارایی های شرکت نفت PDVSA را در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا مصادره کرد. همچنین «استیون منوچینی» وزیر خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفت: مصادره دارایی های PDVSA در جهت توجه به منافع مردم ونزوئلا و حفاظت از بازار خود است.


بر پایه این گزارش، به دنبال حمایت آمریکا از «جوآن گایدو» بعنوان رییس جمهور قانونی ونزوئلا بحران در این کشور بالا گرفته و علاوه بر ایالات متحده برخی دیگر از کشورهای اروپایی، کانادا و اسرائیل وی را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها