22 بهمن 1397 - 10:49
عضو کمیسیون برنامه مجلس:

انباشت تقاضا آینده بازار مسکن را مبهم کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار مسکن از حیث تولید واحد مسکونی و همچنین ساماندهی قیمت ها، گفت: انباشت تقاضا آینده بازار مسکن را مبهم کرده است.
کد خبر : ۹۶۹۱۷
مسکن مهر

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، با بیان اینکه سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم، گفت: در حال حاضر توازنی میان تولید و تقاضا برای مسکن وجود ندارد که این خود بر تورم قیمتی دامن زده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زوج های جوان سالانه به ٨٠٠ هزار واحد مسکونی نیاز دارند، افزود: عدم تامین این میزان واحد مسکونی در سال های اخیر منجر به انباشت تقاضا شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با بیان اینکه آمار صدور پروانه های ساختمانی در سال در مجموع ٩۵٠ هزار واحد مسکونی را نشان می دهد، تصریح کرد: دولت برای سال آینده باید علاوه بر تولید مسکن جدید، کسری سال های گذشته را نیز جبران کند تا انباشت تقاضا در این سال ها از بین برود.
بائوج لاهوتی با بیان اینکه دولت های پیشین به دور از قضاوت در خصوص طرح و برنامه های آنها برای خانه دار کردم مردم نقشه منسجمی داشته اند، گفت: در دولت سازندگی به دهک های پایین جامعه زمین شهری زمین داده شد، در دولت اصلاحات اجازه به شرط تملیک و دولت نهم و دهم مسکن مهر رونمایی شد اما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون هیچ برنامه ای اجرایی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای دهک های پایین جامعه که توانایی خانه دار شدن ندارند فکری کند، افزود: مسکن اجتماعی طرح روی کاغذ مانده دولت فعلی باید هر چه سریع تر برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر رونمایی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بی توجهی به انباشت تقاضا در حوزه مسکن آینده این بازار را مبهم می کند، تصریح کرد: با توجه به مشخص بودن نیاز در حوزه تولید مسکن و آمارهای موجود باید فکری برای رفع آن شود.


لاهوتی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری با دولت در راستای ساماندهی وضعیت مسکن است، گفت: باید راهکاری برای بهبود وضعیت بازار از حیث خانه دار شدن اقشار ضعیف و همچنین ساماندهی قیمت ها صورت بگیرد.


برچسب ها: تقاضا بازار مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر