22 بهمن 1397 - 11:16
دژپسند در شورای گفت و گوی گلستان:

بیش از هر زمانی به جذب سرمایه خارجی نیازمند هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد برای جذب سرمایه خارجی توسط بخش خصوصی، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد زیرا کشور بیش از هر زمان دیگری به این مهم نیاز دارد.
کد خبر : ۹۶۹۶۵
دژ پسند

به گزارش ایبِنا از شادا، فرهاد دژپسند که در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان گلستان سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: بخش خصوصی در زمان تحریم، به دلیل روابط خاص و ساز و کارهای مورد استفاده برای معاملات خود، یک گام از دولت جلوتر است.


وی با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: خدا را شاکریم که با وجود تمامی بحران ها و ناملایمات، ۴۰ سالگی و کمال نظام را جشن می گیریم.  


 وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: فکر می کنم مشکلات مطروحه توسط فعالان بخش خصوصی حاضر در جلسه، بیشتر به نقصان زیرساخت ها برمی گردد و به گونه ای نیست که با یک دستور و مراجعه حل شود.


رییس شورای گفت و گو اظهار داشت: بخش خصوصی یار و یاور دولت در اصلاح ساختارها است و توانمندی آن باعث میشود سهم بیشتری در  پیشبرد امور داشته باشد.


وی ادامه داد: برای جذب سرمایه خارجی توسط بخش خصوصی، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد زیرا کشور به این مهم نیاز دارد.


دژپسند در پاسخ به سوالی در خصوص اصرار دولت برای ارائه ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، گفت: در حالی که در شرایط تحریم، دشمن تمام نیروی خود را برای آسیب به کشور بسیج کرده و در این راستا، بیشترین تمرکز خود را بر عدم ورود منابع به داخل ایران قرار داده است، باید به هر طریق ممکن، زمینه ورود ارز را فراهم کنیم، در غیر این صورت، با صادرات بدون بازگشت ارز حاصله، عملا باعث خروج منابع از کشور شده ایم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر