روبل در مقابل دلار و یورو قدرت نمایی کرد

افزایش رتبه اعتباری روسیه توسط مودیز منجر به جهش ارزش پول ملی این کشور در مقابل دلار آمریکا و یورو شد.
کد خبر : ۹۶۹۹۹
روبل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال افزایش رتبه اعتباری روسیه توسط موسسه اعتبارسنجی مودیز و پیش بینی از چشم انداز باثبات اقتصادی این کشور، روبل به این روند صعودی واکنش نشان داد و در مقابل دلار و یورو قدرتنمایی کرد.


بر همین اساس طی ۲۴ ساعت گذشته هر ۶۵.۸۵ روبل در مقابل یک دلار معامله شد که حاکی از رشد ۰.۱۷ درصد پول روسیه در مقابل دلار دارد؛ ضمن اینکه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون هم تقریبا ۳ درصد در برابر دلار تقویت شده است.


همچنین هر ۷۴.۳۴ روبل در مقابل یک یورو معامله شد که حاکی از رشد ۰.۱۸ درصدی پول روسیه در مقابل واحد پول اروپا دارد؛ ضمن اینکه از ابتدای ژانویه تاکنون هم ۳.۸ درصد در برابر یورو روند صعودی به خود گرفته است.


بر پایه این گزارش، نمادهای بورس روسیه هم بطور میانگین ۰.۵ درصد به دلیل افزایش رتبه اعتباری این کشور جهش پیدا کردند. چند روز پیش موسسه اعتبار سنجی مودیز رتبه اعتباری روسیه را از Ba۱ به Baa۳ ارتقاء داد و اعلام کرد که تحریم های آمریکا تاثیری بر روی چشم انداز اعتباری روسیه نخواهد گذاشت. سال گذشته میلادی هم موسسات اعتبارسنجی اس اند پی و فیچ رتبه اعتباری روسیه را افزایش داده بودند.


برچسب ها: ارز روبل روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر