جی پی مورگان ارز رمزنگار بر پایه دلار رونمایی می‌کند

جی پی مورگان قرار است که از رمزنگار خود برای تسهیل امور شرکت‌های بزرگ و پرداخت‌های بین‌المللی بر پایه دلار رونمایی کند.
کد خبر : ۹۷۱۱۲
بانک جی پی مورگان چیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک جی پی مورگان آمریکا در یک اقدام غیر منتظره قرار است از ارز رمزنگار خود با نام JPM Coin رونمایی کند. این بانک با داشتن سرمایه ۲.۵ تریلیون دلاری یکی از غول های بانکی جهان محسوب می شود؛ ضمن اینکه ارز رمزنگار خود را بر پایه فناوری بلاک چین ایجاد کرده است.


برخی از فعالان حوزه ارز رمزنگار بر این باور هستند که این اقدام بانک جی پی مورگان می تواند نشانه ای برای فاینانس بزرگ در بازار دارایی های دیجیتال باشد. بانک جی پی مورگان بر این باور است که این ارز رمزنگار می تواند به مشتریان این بانک یعنی شرکت های بزرگ کمک کند که با این روش پرداختی به امور بانکی خود بپردازند.


این غول بانکداری آمریکا اعلام کرد که JPM Coin به دلار گره خورده و به نسبت یک دلار معامله خواهد شد؛ ضمن اینکه این ارز رمزنگار فقط برای اطمینان دادن به تراکنش ها بر پایه بلاک چین است و سپس بلافاصله به دلار تبدیل و بعد از آن از بین می رود.


البته جی پی مورگان اعلام کرد، با وجود اینکه دارایی های دیجیتال دارای ریسک بالایی هستند، JPM Coin دقیقا به طور کامل یک ارز رمزنگار نیست و یک ابزار نقدینگی بهینه شده و بخش اندکی از پرداخت های عمده فروشان را به طور انحصاری در تجارت های بین المللی مدیریت خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر