27 بهمن 1397 - 12:00

۵۳ دستگاه‌ شفاف و پاسخگو معرفی شدند

با اعلام وزارت ارشاد و طبق جدول منتشره دبیرخانه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ۵۳ دستگاهی که بیش از سایرین پاسخگو بوده و شفاف عمل کرده‌اند اعلام شد.
کد خبر : ۹۷۱۲۴
مالیات

به گزارش ایبِنا، براساس آمار اعلام شده در مجموع ۱۰۰۹ سند از ۵۳ دستگاه منتشر شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ۳۳۲ سند مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که حدود یک‌سوم کل اسناد منتشر شده را شامل می‌شود.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت توجه دستگاه‌ها به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار داشت: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و براساس جدول منتشر شده از بین ۵۳ دستگاه، وزارتخانه و استانداری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رتبه یک را در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا ۲۳ بهمن ۹۷ کسب کرده است.


«روزبه کردونی» با اشاره به اینکه اسناد منتشر شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دنبال درخواست عموم مردم و سوال‌هایی است که آنها مطرح کرده‌اند، منتشر شده است، افزود: بیشتر سوالات و سندهایی که متقاضیان از طریق این سامانه از وزارت کار درخواست کرده‌اند پیرامون انتشار قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اطلاعات مربوط به حوزه وزارتخانه بوده است. همچنین مسائل مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی نیز از جمله سوالاتی بود که از وزارت کار در این سامانه سوال شده و وزارتخانه به این سوالات جواب داده است.


وی با اشاره به اینکه اسنادی که از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتشر شده؛ تمام سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را در بر می‌گیرد، افزود: براساس سیاست‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شفافیت سرلوحه کار اصلی این وزارتخانه است و ما در مسیر پاسخگویی به عموم خود را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانیم.


در جدولی که توسط سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده در مجموع یک هزار و ۹ سند تا ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ ارائه شده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار ۳۳۲ در جایگاه نخست قرار گرفته و پس از آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی در رتبه های دوم تا پنج قرار گرفته اند.


در این جدول ۵۳ وزارتخانه، سازمان، نهاد، شهرداری، استانداری، بانک از حیث دسترسی آزاد بع آمار و اطلاعات رتبه بندی شده اند که شهرداری های اصفهان، مشهد، بندر دیلم، بانک آینده و سازمان ملی استاندارد در رتبه های پایانی قرار دارند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر