فرابورس میزبان دو عرضه عمده سهام در اسفند ماه

بر اساس برنامه اعلام شده فرابورس میزبان دو عرضه عمده سهام در اسفندماه است.
کد خبر : ۹۷۱۳۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، فرابورس معاملات هفته منتهی به ۲۶ بهمن‌ماه را که تنها ۳ روز کاری داشت با تغییر مالکیت ۲۳۳۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال پشت سر گذاشت و همزمان با دادوستدهای انجام‌شده در بازارهای فرابورسی شاخص کل نیز با ۰.۱ درصد افزایش در سطح ۱۹۳۶ واحدی ایستاد و میزان رشد خود از ابتدای سال را به ۷۷ درصد رساند.


بر اساس این گزارش، سهامداران در هفته‌ای که شاهد روی تابلو رفتن دوازدهمین عرضه اولیه سهام در فرابورس با عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت کشت و دامداری فکا در بازار دوم بودند، در بازارهای اول و دوم به ترتیب ۱۳۵ و ۹۶۵ میلیون سهم به ارزش ۴۰۵ و ۲۷۲۳ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند.


همچنین در بازار پایه ۱۱۹۸ میلیون سهم به ارزش ۲۷۹۲ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت و در بازار ابزارهای نوین مالی ۳۵ میلیون ورقه به ارزش ۵۳۷۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.


شیمیایی‌ها صدرنشین صنایع فرابورسی


در بازار ابزارهای نوین مالی هفته گذشته در نخستین روز از مهلت پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت هواپیمایی ماهان، یک میلیون ورقه از این اوراق با نرخ ۱۶ درصد سالانه تا سررسید به فروش رفت. این سری اوراق ۴۸ ماهه بوده و مواعد پرداخت اجاره آن هر ۳ ماه یکبار تا سررسید است.


همچنین در بازار پایه نیز مدیر پذیرش فرابورس از درج دو نماد معاملاتی مربوط به بانک‌ گردشگری و مواد ویژه لیا در تابلو ب این بازار خبر داد. بر این اساس نماد «وگردش» در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و نماد «شلیا» در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی در تابلو ب بازار پایه به ترتیب به عنوان دویست‌وسی‌وپنجمین و دویست‌وسی‌وششمین نماد درج شدند.


افزون بر این، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به رقم ۵۶۹۰ میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه شیمیایی‌ها با معاملاتی به ارزش ۸۶۵ میلیارد ریال، ۱۵ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و صدرنشین شد. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی و زراعت و خدمات وابسته با اختصاص ۱۴ و ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.


عرضه عمده ۳.۰۴ درصدی سهام غیرمدیریتی بیمه سامان


از سوی دیگر بازار اول فرابورس یکشنبه ۵ اسفندماه شاهد عرضه عمده ۳.۰۴ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت بیمه سامان در نماد «بساما۴» خواهد بود که این میزان سهم از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه عرضه خواهد شد.


بر این اساس تعداد ۴۵ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۲۷ سهم شرکت بیمه سامان با قیمت پایه هر سهم ۴۵۰۰ ریال روی تابلو معاملات بازار اول خواهد رفت. همچنین سپرده لازم برای حضور در رقابت خرید این عرضه رقمی بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال و شرایط پرداخت ثمن معامله به صورت نقد بوده و کارگزار عرضه‌کننده این سهام نیز شرکت کارگزاری ارگ هومن است.


در عین حال شنبه ۲۵ اسفندماه نیز بانک دی تعداد ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون سهم معادل ۹۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را در بازار دوم فرابورس با قیمت پایه هر سهم ۴۱ هزار و ۹۰۰ ریال در معرض فروش می‌گذارد.


سپرده حضور در رقابت خرید این عرضه عمده سهام کنترلی رقم ۱۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال و شرایط پرداخت ثمن معامله نیز نقد و یا نقد و اقساط است.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر