04 اسفند 1397 - 08:40
پرویزیان در گفتگو با ایبِنا؛

نتایج توافقات بانکی تهران- بغداد/ امور بانکی تجار تسهیل شد

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی توافق اخیر ایران و عراق در زمینه مسائل بانکی را مثبت و گامی به جلو توصیف کرد و افزود: با این توافق هزینه‌های زائرین و تجار کاهش یافته و تسهیل می‌شود.
کد خبر : ۹۷۳۳۵
پرویزیان

کوروش پرویزیان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره توافقات اخیر بانکی ایران و عراق که در سفر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی به بغداد حاصل شد، گفت: ارتباطات مردمی بین ایران و عراق بسیار بالاست و زائرین بسیاری از هر دو کشور به عتبات عالیات و شهرهای مشهد، قم و شیراز در سال سفر می کنند.


وی با تاریخی توصیف کردن روابط مردمی و تجاری ایران و عراق ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه میلیون ها نفر از ایران و عراق به کشورهای مقابل سفر می کنند باید شرایط برای رفت و آمد آنها مهیا باشد که بخشی از این موضوع نیز متوجه نقل و انتقالات پولی است.


مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: در حال حاضر، بانک پارسیان دارای دو شعبه در کشور عراق است اما ما امکان افزایش شعب خود در این کشور را نیز داریم. رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی خاطرنشان کرد که زیرساخت لازم برای ارتباط بین کارت های بانکی ایران با عراق وجود داشته و اتباع دو کشور در صورت توافق بانک های مرکزی می توانند از دستگاه های خودپرداز یا برای خرید استفاده کنند.


پرویزیان توافقات اخیر انجام شده بین بانک های مرکزی ایران و عراق را کمک به تسهیل و کاهش هزینه های زائرین و تجار و بازرگانان دو کشور خواند و افزود: البته این توافق دارای موضوعات تکمیلی است که امیدوار هستیم بزودی و به تدریج این موضوع تکمیل شود.


وی با اشاره به اینکه صادرات ایران به عراق بیش از واردات از آن کشور است، گفت: در صورتی که شرایط فراهم شده و توافقات بانکی کامل شود، امکان افزایش صادرات ایران از ۱۲ میلیارد دلار کنونی به ۲۰ میلیارد دلار وجود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر